کد خبر: 696683
تاریخ انتشار :

جلیلی: کودک‌کشی با ادعای دموکراسی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مدعیان حقوق بشر با حمایت از جنایت‌های رژیم کودک‌کش اسرائیل ماهیت پلید خود را نشان دادند.

جلیلی: کودک‌کشی با ادعای دموکراسی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - سعید جلیلی عصر دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه اراک افزود: همین امروز که شعارهای آزادی و دموکراسی بیان می‌شود، ملت‌های جهان شاهد تصویب قطعنامه‌ای (بین المللی) هستند که ضعیف‌ترین عبارات در آن بکار برده شده و اثری از محکومیت رژیم صهیونیستی نبوده و تعهدی هم متوجه آن نشده است.

وی اضافه کرد: آنهایی که برای کار کردن چند سانتریفیوژ در ایران آن هم زیر نظر آژانس و برای مقاصد صلح آمیز پشت سر هم قطعنامه صادر می‌کنند، ۴۰ روز طول می‌کشد تا در مورد صدور قطعنامه برای جنگ غزه به نتیجه برسند آن هم چه قطعنامه ضعیفی.

جلیلی تاکید کرد: آنها در مناسبات رسمی هم اینگونه رفتار می‌کنند، همین الان می‌گویند که چند قدرت باید از امتیاز وتو برخوردار باشند و برای بقیه حقی قائل نیستند، ما از تاریخ صحبت نمی کنیم، این دیدگاه در سال ۲۰۲۳ بیان می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به آنچه فرصت طلبی رژیم اسرائیل در مورد وسعت یافتن اراضی اشغالی صهیونیست‌ها نامید پرداخت و گفت: اگر نگاهی به تاریخ نقشه‌های رژیم صهیونیستی داشته باشیم به نتیجه جالبی می رسیم، اسرائیلی‌ها وقتی حرف می‌زنند می‌گویند اراضی ۱۹۴۸، یعنی زمین‌هایی که در این سال اشغال شد یا اراضی ۱۹۶۷، یعنی زمین‌هایی که در این سال اشغال شد.

جلیلی با بیان اینکه این اقدامات در همان زمانی که نام سپر دموکراسی روی اسرائیل قرار داده می‌شد، انجام گرفت یادآور شد: مناسبات غلطی که امروز در دنیا وجود دارد حاصل همین نگاه است، جنگ‌هایی که در عراق و افغانستان و سوریه راه افتاده هم حاصل همین نگاه است، می گویند نظم جهان این است؟ بله؛ ما ۴۰ روز بیمارستان‌ها، مدارس، چند هزار زن و کودک را می‌کشیم ولی نظم جهانی همین است و کسی هم حق ندارد قطعنامه دهد، اگر هم قطعنامه بدهد آن را وتو می‌کنیم، چرا باید امتیاز وتو داشته باشند؟ سلاح هسته‌ای یک سلاح نامشروع است، چرا باید آن را داشته باشند و حتی از آن هم استفاده کنند؟

جلیلی به طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: ظرف ۲ ماه گذشته جهان معاصر با پدیده کودک کشی و بمباران بیمارستان‌ها مواجه است.

وی بیان کرد: فرق این پدیده با دیگر پدیده‌ها از جمله حمله مغول‌ها این است که آنها ادعای تمدن نداشتند، اما امروز می‌بینیم همان کسانی که ادعای تمدن و دموکراسی را دارند نه تنها رفتار جنایتکارانه را محکوم نمی‌کنند بلکه به‌صراحت از اسرائیل حمایت مالی ۱۴ میلیارد دلاری می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای امنیت ملی به موضع‌گیری سران غرب در خصوص اتفاقات سال گذشته ایران و آنچه که اشک تمساح ریختن نامید اشاره کرد و گفت: همین افراد امروز نه تنها حمله موشکی به بیمارستان را محکوم نمی‌کنند بلکه با سران اسرائیل عکس یادگاری می‌گیرند.

وی در ادامه سخنان خود به توانمندی‌ علمی و فناوری ایران اشاره کرد و گفت: ما در دفاع مقدس توان تولید سیم خاردار هم نداشتیم اما اکنون ما را محکوم به ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ها می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: مطابق برخی از مبناهای نظری موجود، قدرت‌های جهانی به راحتی و به صراحت، برتری انگاری خود را نسبت به بقیه بیان می‌کنند و ابایی هم از این کار ندارند، از جان لاک تا جان استوارت میل گرفته تا هابر ماس بر این نظر هستند که اصولشان قابل مناقشه نیست و کسی نباید در مورد آنها بحث کند.

وی با طرح سوالی گفت: ما در اواخر سال ۲۰۲۳ میلادی قرار داریم، در دورانی که برخی قدرت‌ها ادعای پایان تاریخ را دارند و فریاد دموکراسی، مدرنیته، آزادی و شعارهای اینچنینی را سرمی دهند، این مبناهای نظری عملا در صحنه واقع و در عرصه بین‌الملل چه نظمی را شکل داده است؟ آقای کسینجر در یکی از تعابیر خود می‌گوید که ما رژیم صهیونیستی را نه به عنوان یک بار، بلکه به عنوان یک دارایی قوی و سنگر محکم دموکراسی می دانیم. او کتابی به اسم نظم جهانی می‌نویسد و در آنجا توضیح می‌دهد که نظمی که امروزه در جهان است چه روندی را طی کرده است و خیلی هم سعی می‌کند بگوید که این نظم چه الزاماتی دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حرکت امام خمینی (ره) در مبارزه با استکبار را حرکتی بزرگ عنوان کرد و گفت: ملتی به پاخواست و انتخاب کرد و نشان داد که قدرت‌های دیگر نمی‌توانند بر ما مسلط باشند.

جلیلی ادامه داد: حرکت بزرگ امام (ره) این بود که در برابر استکبار ایستاد و مقابله کرد و مردم هم این دعوت امام را اجابت کردند، همه دنیا می‌گفتند شاه باید بماند و پشت او ایستادند، اما ملت می‌گفتند باید برود و همه دیدند که رفت.

وی اضافه کرد: همه قدرت‌های امروز، در دفاع مقدس حامی صدام بودند اما در نهایت پیروزی نصیب ملت ایران شد.

جلیلی، با یادآوری ۱۶ آذر روز دانشجو بیان کرد: دانشجویان بعد از کودتای سال ۱۳۳۲ صحنه را شناختند و پدیده‌ها را دیدند، در چند دهه اخیر هم دانشجویان به موقع موضوع را شناخته و نقش خود را فهمیدند.

وی خاطرنشان کرد: در یک جامعه پویا و فعال انتظار از دانشجویان بسیار است و باید به نقش خود در توسعه و بالندگی جامعه آگاه باشد.

به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای امنیت ملی اگر در برخی مقاطع تأمل دقیق و جدی روی یک پدیده داشته باشیم، آن پدیده می‌تواند در صحنه اجتماع و سیاست داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی یک نقطه عطف و تاثیرگذار باشد.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها