کد خبر: 697146
تاریخ انتشار :

تحلیل نامه نیوز؛

بایدن و معضل دموکراتهای ناراضی/ تجربه 2016 تکرار می شود؟

نظرسنجی ملی جدید وال استریت ژورنال نشان می دهد که بایدن به دلیل رویگردانی دموکراتهای ناراضی ، در برخی ایالات مهم و سرنوشت ساز از رقیب خود عقب مانده است.

بایدن و معضل دموکراتهای ناراضی/ تجربه 2016 تکرار می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز، شبکه سی ان ان در تازه ترین گزارش خود، آخرین وضعیت بایدن و ترامپ در نظرسنجی های انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 ( انتخابات آبان ماه سال آینده ) را انعکاس داده است. نظرسنجی ملی جدید وال استریت ژورنال نشان می دهد که بایدن به دلیل رویگردانی دموکراتهای ناراضی ، در برخی ایالات مهم و سرنوشت ساز از رقیب خود عقب مانده است. در مقابل، در سطح عمومی و ملی نیز  دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، با اختلاف اندکی از جو بایدن، پیشی گرفته است. در نظرسنجی وال استریت ژورنال امده است که 47 درصد از رای دهندگان حامی ترامپ و 43 درصد حامی بایدن هستند. این اختلاف 4 درصدی، نشان دهنده رویگردانی بخش مهمی از دموکراتها نسب به بایدن است. البته محرز نیست که آرای این افراد در انتخابات ریاست جمهوری به سود ترامپ به گردش در آید ، اما مسجل است که دیگر این ارا در سبد رای بایدن قابل رصد نخواهد بود. 

این اتفاق در سال 2016 میلادی برای هیلاری کلینتون افتاد و منجر به شکست وی از ترامپ در سه ایالات حساس غرب میانه( ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا) شد. اکنون این ماجرا می تواند دوباره رخ دهد! اما در این نظرسنجی، نکته دیگری وجود دارد که ذهن هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری را شدیدا نسبت به خود مشغول ساخته است:تعداد بالای آرای نامعلوم و نامشخص! 

در این نظرسنجی، 10 درصد افراد اعلام کرده اند که هنوز تصمیم نهایی خود را درخصوص  انتخابات ریاست جمهوری و حمایت از بایدن یا ترامپ در رقابت احتمالی اتخاذ نکرده اند.در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی، ارای خاکستری در آخرین روزهای انتخابات به سود ترامپ به گردش در آمد اما در سال 2020 میلادی، آرای دقیقه نودی به داد بایدن و حزب دموکرات رسید. این بار مشخص نیست چه اتفاقی رخ خواهد داد اما به نظر می رسد ترامپ حداقل در برهه کنونی، شانس بیشتری در این خصوص نسبت به بایدن دارد. عملکرد اقتصادی و سیاست خارجی بایدن به گونه ایست که بسیاری از رای دهندگان مستقل را نسبت به خود ناامید ساخته است. 

نظرسنجی وال استریت ژورنال نشان می دهد بایدن تنها 87 درصد از حامیان خود در سال 2020 را حفظ کرده است، در حالی که 94 درصد از رای دهندگان ترامپ در سال 2020 می گویند که اکنون از جمهوری خواهان حمایت می کنند. کاهش 13 درصدی حجم  سبد رای بایدن، به سود ترامپ و جمهوریخواهان خواهد بود مگر آنکه تحت شرایطی خاص، این موازنه بر هم بریزد. مشاوران انتخاباتی بایدن مدعی هستند با وجود انتشار این نظرسنجی ها وموارد مشابه، اکثر کسانی که نظر نهایی خود را در انتخابات اتخاذ نکرده اند ، به حزب دموکرات تمایل دارند! اما این فرضیه و ادعا در سال 2016 میلادی ابطال شد.از این رو ادعای مقامات حزب دموکرات تا حدود زیادی ایده آل گرایانه و خوشبینانه است. 

در این نظرسنجی، از شهروندان آمریکایی در خصوص پرونده ششم ژانویه 2021 ( حمله به کنگره توسط حامیان ترامپ) نیز سوالاتی صورت گرفته است. بر این اساس، در صورت محکومیت ترامپ در آن پرونده( حتی اگر وی در انتخابات حضور یابد)، 45 درصد از وی و 46 درصد از جوبایدن حمایت خواهند کرد. از این رو محکومیت رئیس جمهور سابق آمریکا در پرونده حمله به کنگره می تواند رویاهای وی برای تسخیر دوباره کاخ سفید را بر باد دهد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها