کد خبر: 697223
تاریخ انتشار :

تحلیل دیگران؛

شریان قدرت رقابت درون‌جناحی ندارد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اینکه شریان می‌گوید می‌خواهیم درون‌جناحی رقابت کنیم، نشانه خوبی نیست. هنوز نتوانسته خود را بین اقشار جامعه و البته خانواده اصولگرایی معرفی کند و از میان اصولگرایان یارگیری کند.

شریان قدرت رقابت درون‌جناحی ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

نامه نیوز، وحدت انتخاباتی مهم‌ترین ضرورت این روزهای اصولگرایان است اما با وجود چنین ضرورتی برخی گروه‌ها مانند شریان و پایداری همچنان نشانه‌هایی مبنی بر تمایلشان برای رسیدن به وحدت از خود نمایان نکرده‌اند.

امیررضا واعظ‌آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع گفت: «در صورتی که تفاهم و اتحادی برای ارائه لیست واحد شکل نگیرد، رقیب اصولگرایان یعنی اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها می‌توانند کرسی‌هایی از مجلس را به دست بگیرند. این یک واقعیت انکارناپذیر است که همه اصولگراها باید بدانند. مطلبی که اخیرا آقای باهنر گفته است مبنی بر اینکه اخبار واصله حمایت از رسیدن اصلاح‌طلبان به لیست واحد دارد، یک مطلب کاملا جدی است. واقعیت این است که اصلاح‌طلبان به صورت چراغ‌خاموش کار خود را جلو می‌برند. آنها مشغول رصدکردن اصولگرایان هستند و هرچه اختلافات میان اصولگرایان عمیق‌تر شوند، آنها بهره خود را می‌برند».

او ادامه داد: «اینکه شریان می‌گوید می‌خواهیم درون‌جناحی رقابت کنیم، نشانه خوبی نیست و حکایت از تضادهای درون‌جناحی اصولگرایان دارد. البته من باور دارم شریان قدرت لازم را برای رقابت درون‌جناحی ندارد و هنوز نتوانسته خود را بین اقشار جامعه و البته خانواده اصولگرایی معرفی کند و از میان اصولگرایان یارگیری کند. آنها رأی‌آور نیستند اما ممکن است تأثیر اندکی بر تخریب آراء گروه‌های دیگر اصولگرایی داشته باشند؛ البته تأثیر بسیار اندک که تأثیرگذار نیست».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اگر اختلافات اصولگرایان با یکدیگر گسترش یابد شود، بیشترین آسیب و لطمه متوجه کلیت جبهه اصولگرایی خواهد بود و چنین شرایطی در وهله اول فضای انتخابات را سرد می‌کند و در وهله بعد رأی اصولگرایان را می‌شکند. من باور دارم آنهایی که می‌گویند فقط ما انقلابی‌ هستیم، دنبال مشارکت حداقلی‌اند که البته اشتباه می‌کنند زیرا مشارکت پایین به ضرر همه از جمله خود آنهاست».

واعظ آشتیانی در پایان گفت:  «برخی گروه‌های سیاسی خودشیفته شده‌اند و آدرس غلط می‌دهند. آنها تصور می‌کنند مجلس فقط تهران است در صورتی که مجلس، کل ایران است. اصولگرایان باید برای همه کرسی‌ها در همه حوزه‌های انتخابیه فعالیت و تلاش کنند و اگر حتی تهران را هم به طور کامل داشته باشند اما در شهرستان‌ها موفق نباشند. نمی‌توانند تأثیر لازم را داشته باشند. اگر اصلاح‌طلبان ولو همان طیف میانه‌رو وارد عرصه انتخابات شوند شاید بتوانند قشر خاکستری را همراه خود کنند. در این شرایط واقعا جایز نیست که برخی غره شوند و مدام با تکرار اینکه فقط ما انقلابی هستیم، مانع از شکل‌گیری وحدت شوند زیرا با نتیجه میسر یعنی ضرر اصولگرایان خواهد بود».

 

منبع: سایت فردا

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها