کد خبر: 698111
تاریخ انتشار :

ابوطالبی: ظریف هم نگاه مشخصی در مقابله با روسیه نداشت

سعید ابوطالبی از مدیران دفتر حسن روحانی گفت: سکاندار دیپلماسی دولت روحانی هم واقعا نگاه مشخصی در مقابله با روسیه نداشته است.

ابوطالبی: ظریف هم نگاه مشخصی در مقابله با روسیه نداشت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز، سعید ابوطالبی از مدیران دفتر حسن روحانی سفرهای رئیسی و امیرعبداللهیان به روسیه را نقد کرده است اما هنگامی که خبرنگار شرق از او درباره رکورد دیدارهای دولتمردان سابق با مقامات روس پرسیده، جواب داده است: به نظرم شما دو موضوع را با هم خلط می‌کنید. اصولا روسیه‌رفتن به معنای روسوفیل بودن نیست

این مقام دولت سابق درعین حال از وزیر خارجه سابق انتقاد کرده، آن هم نه به سبب سفرها به مسکو بلکه به دلیل انتقاد از مسکو. 

او گفته است: این انتقاد را به ظریف و دولت سابق داشتم که وزیر امور خارجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم از یک سو ادعا می‌کند یکی از افتخارات من بیش از ۳۰ بار سفر به روسیه است و از طرف دیگر در همان مصاحبه جنجالی با سعید لیلاز دست به افشاگری روسیه از پوتین گرفته تا لاوروف، اولیانوف و... در قبال برجام و دیگر موضوعات سیاست خارجی ایران می‌زند. این نشان می‌دهد که سکاندار دیپلماسی دولت روحانی هم واقعا نگاه مشخصی در مقابله با روسیه نداشته است.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود با «شرق» در نقد سیاست خارجی ایران نسبت به روسیه گفت: منافع ملی، امنیت ملی و اکنون تمامیت ارضی ما زیر سؤال رفته است؛ چرا ما باید اصلا این مسیر را برویم؟ چرا ما باید به اینجا برسیم؟ اصلا تا الان روسیه یک ‌بار درباره موضع‌گیری‌ها و حمایت‌های تهران از مسکو در این سال‌ها از ایران تشکر کرده است؟! خیر. چرا؟ چون روسیه این را وظیفه ایران تفسیر می‌کند و مفروض گرفته است که با توجه به ریل‌گذاری در سیاست خارجی تهران، همواره ایران باید از روسیه حمایت کند؛ چراکه ایران اهرمی برای ایجاد توازن در برابر روسیه ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها