کد خبر: 698380
تاریخ انتشار :

تسریع روند فروپاشی رژیم اسرائیل

شکست مجدد دکترین ضاحیه که قابل پیش‌بینی است، باعث خواهد شد روند فروپاشی رژیم صهیونیستی سرعت بگیرد. ترس صهیونیست‌ها از این موضوع به‌اندازه‌ای است که بررسی‌ها نشان می‌دهد، آنها نه توان ادامه جنگ دارند و نه توان اعلام پایان جنگ.

تسریع روند فروپاشی رژیم اسرائیل
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز، ارزیابی رفتار رژیم صهیونیستی در جنگ غزه نشان می دهد، ارتش این رژیم راهبرد یا دکترین ضاحیه را در غزه به کار گرفته است. در این دکترین تأکید شده است، در جنگ نامتقارن ارتش عمداً زیرساخت های غیرنظامی را هدف قرار دهد تا با افزایش رنج و عذاب غیرنظامیان، بازدارندگی افزایش یابد.

بنابراین مبنای دکترین، حمله به مردم است تا رفتار بازیگر نظامی تنظیم و کنترل شود. کشتار نزدیک به 21 هزار نفر از غیرنظامیان در غزه و حمله مکرر ارتش صهیونیست ها به بیمارستان ها در واقع اجرای دکترین ضاحیه است؛ دکترین استفاده شده در جنگ 33 روزه میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی.

ضاحیه، محله معروف جنوب بیروت است که در جنگ 33 روزه سال ۲۰۰۶ میلادی آنجا ساختمان های بزرگی وجود داشت که ارتش صهیونیستی آنها را با خاک یکسان کرد. ارتش مهاجم به عمد زیرساخت‌ها و مکان های مسکونی را با تمام قدرت هدف قرار داد تا به زعم خود بازدارندگی ایجاد کند.

از سال 2006 تا سال جاری میلادی حدود 17 سال می گذرد که بررسی های میدانی نشان می دهند، در این مدت نه تنها بازدارندگی و حاشیه امن رژیم صهیونیستی بیشتر نشده است، بلکه کفه توازن قدرت هر روز به سمت حزب الله لبنان سنگینی می کند. نکته جالب توجه آنکه در حالی ارتش رژیم صهیونیستی عملیات بر مبنای دکترین ضاحیه در جریان جنگ 33 روزه لبنان انجام داد که حزب الله لبنان پیروز این نبرد شد و ارتش رژیم صهیونیستی به عنوان ارتش شکست خورده عقب نشینی کرد.

در شرایط کنونی نبرد غزه نیز متصور است با وجود بمباران و کشتار غیر نظامیان به وسیله ارتش صهیونیستی بر مبنای دکترین ضاحیه، پیروزی برای حماس و شکست برای صهیونیست ها باشد. در واقع  بعد از عملیات «طوفان الاقصی» شورای جنگ رژیم صهیونیستی 16 اکتبر اهداف جنگ را اینگونه  اعلام کرد؛ از بین بردن حماس و در نتیجه نابود سازی توان نظامی این گروه، از بین بردن تهدیدهای ایجاد شده از نوار غزه علیه رژیم صهیونیستی، تلاش برای آزادسازی گروگان‌ها و حمایت از مرزها و شهروندان.

حال بعد از نابود سازی تمام زیر ساخت های غزه و کشتار نزدیک به 21 هزار نفر، نه تنها هیچ یک از اهداف اعلام شده به وسیله شورای جنگ رژیم کودک کش محقق نشده، بلکه شرایط برای ادامه جنگ و کشتار مردم بی دفاع غزه تقریباً غیر ممکن و شرایط برای تداوم فعالیت کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو در سرزمین های اشغالی با چالش های بزرگی مواجه شده است.

عمیق شدن هزینه های جنگی که باعث کسری بودجه در سرزمین های اشغالی شده و محدود شدن تجارت دریایی برای رژیم صهیونیستی که با عملیات های شجاعانه انصارالله یمن رخ داده و دریای سرغ برای هر نوع تجارت صهیونیست ها غیر ممکن شده است، شکست دکترین ضاحیه را نشان می دهد. همچنین شاهد کاهش حمایت کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی و افزایش حمایت ها از مردم غزه در میان افکار عمومی دنیا هستیم.

شکست مجدد دکترین ضاحیه که قابل پیش بینی است، باعث خواهد شد روند فروپاشی رژیم صهیونیستی سرعت بگیرد. ترس صهیونیست ها از این موضوع به اندازه ای است که بررسی ها نشان می دهد، آنها نه توان ادامه جنگ دارند و نه توان اعلام پایان جنگ. بنابراین جنگ غزه باتلاقی برای صهیونیست ها و غرب است که توان مدیریت آن را از دست داده اند.

هلیل شوکین، تحلیلگر سیاسی رژیم صهیونیستی در روزنامه هاآرتص نوشت: پیروز نخواهیم شد و بالفعل جنگ فعلی در غزه را باخته ایم. هر روز حضور بیشتر در جنگ زمینی شکستمان را عمیق تر می‌کند و زمانی که این جنگ هولناک پایان یابد، پیش بینی می‌شود با توجه به فشارهای بین المللی در چند هفته کوتاه طومار رژیم صهیونیستی پیچیده شود. تل آویو خود را در شرایط بدتری در مقایسه با زمانی که وارد جنگ شد، خواهد یافت.

 

منبع: راهبرد معاصر

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها