کد خبر: 698552
تاریخ انتشار :

رئیس جامعه مدرسین: در خوشی‌ها و ناراحتی‌ها در کنار مردم هستیم

سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین گفت: روحانیت چون از مردم است در جلسات عمومی و خصوصی به حل مشکلات مردم نگاه دارد و در اجلاسیه جامعه مدرسین اعلام می‌کنیم که در خوشی‌ها و ناراحتی‌ها در کنار مردم هستیم و از مشکلات خبر داریم و رفع آن‌ها را پیگیری می‌کنیم.

رئیس جامعه مدرسین: در خوشی‌ها و ناراحتی‌ها در کنار مردم هستیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای بلاد که با محوریت «رسالت حوزه‌های علمیه و اولویت تبلیغ» در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار کرد: اجلاسیه سراسری علمای بلاد هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، البته اجلاسیه‌های جامعه مدرسین به صورت هرساله برگزار می‌شود که یک سال منطقه‌ای و یک سال سراسری خواهد بود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با حوزویان بر رسالت‌های حوزه‌های علمیه تاکید کردند، مطرح کرد: فقیه، مجتهد، استاد حوزه، مبلغ، محقق، پژوهشگر و طلبه برای برقراری ارتباط با پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) تبلیغ دین خدا را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه تبلیغ سرلوحه اصلی و اساسی حوزه است، عنوان کرد: بر اساس کلام نورانی امام صادق(ع) تبلیغ فقط کلامی نیست بلکه با اخلاق و عمل می‌توان مردم را به دین خدا دعوت کرد.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه روحانی مبلغ تراز می‌تواند تمام عرصه‌ها را بررسی کرده و در لحظه ورود کند، خاطرنشان کرد: رابطه اصلی روحانیت با مردم جامعه است و ما نمی‌توانیم خودمان را از مردم جدا کنیم.

وی با بیان اینکه رسالت روحانیت قدم گذاشتن در مسیر پیامبر(ص) است، تصریح کرد: اگر جامعه و امت در یک موضوعی دچار سختی باشد، این روحانیت است که باید در کنار مردم قرار گیرد و زبان گویای مردم برای حل مشکلات شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تبلیغ رسالت حوزه علمیه است، یادآور شد: روحانیت نمی‌تواند خود را کنار بکشد و از مردم جدا کند.

وی با اشاره به اینکه روحانیت همواره علم‌دار بوده‌ است، بیان کرد: این اجلاسیه این پیام را به کشور و مردم اعلام می‌کند که روحانیت مثل همه مردم است.

حسینی بوشهری با بیان اینکه روحانیت نمی‌تواند چشم خود را ببندد، ابراز کرد: اگر روحانیت چشم خود را ببندد، دشمن از همه سو هجمه وارد می‌کند و یکی از این هجمه‌ها جدا کردن روحانیت از بدنه جامعه است.

وی اضافه کرد: در این اجلاس به مردم اعلام می‌کنیم که در خوشی‌ها و ناراحتی‎‌ها در کنار شما هستیم و از مشکلات شما خبر داریم و آن‌ها را پیگیری می‌کنیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در تمام جلسات جامعه مدرسین دغدغه‌مندی نسبت به مسائل فرهنگی و اقتصادی کشور وجود دارد، اظهار داشت: تمام مصوبات اجلاسیه‌ها نیز به نهادهای مربوطه ارسال و از آن‌ها پیگیری می‌شود. 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مال شهدا و همین مردم است و نمی‌توان از صندوق‌های رای آن را جدا کرد، عنوان کرد: روحانیت در جلسات عمومی و خصوصی به حل مشکلات مردم نگاه دارد و تنگناهای دولت را نیز می‌داند ولی مردم از ما انتظار دارند.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری را مقام معظم رهبری به مردم یاد داد، خاطرنشان کرد: جامعه ما تبعیض را بر نمی‌تابد و قبول نمی‌کند در مکان‌های مختلف تفاوت رویکرد وجود داشته باشد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه اقتصاد و فرهنگ دو مشکل اساسی کشور است که خود را نشان داده است، تصریح کرد: روحانیت دلسوز مردم در مسائل اقتصادی و درحال برنامه‌ریزی مسائل فرهنگی است.

وی با بیان اینکه دشمن زمانی چشم طمع به این کشور دارد که در جامعه چندگانگی وجود داشته باشد، یادآور شد: ما اجازه اختلاف در جامعه را نخواهیم داد به شرطی که مسئولین هماهنگ با نگاه مقام معظم رهبری مسیر پرشتاب انقلاب اسلامی را ادامه دهند.

حسینی بوشهری در پایان تاکید کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات اسفندماه موجب می‌شود تا دشمن از جامعه احساس همبستگی کند و چشم طمع را از این کشور بردارد. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها