کد خبر: 698639
تاریخ انتشار :

معاون پارلمانی رئیس‌ جمهور: افول آمریکا شتاب گرفته است

معاون پارلمانی رییس‌ جمهور گفت: افول ایالات متحده آمریکا بعنوان حامی جدی رژیم غاصب صهیونیستی شتاب گرفته است.

معاون پارلمانی رئیس‌ جمهور: افول آمریکا شتاب گرفته است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش‌نامه‌نیوز، سیدمحمد حسینی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مُصلای بزرگ اصفهان افزود: امروز موضوع افول و ضعف آمریکا نه‌تنها در ایران بلکه توسط اندیشمندان جهان مطرح شده و رهبر معظم انقلاب هم اعلام کردند که قدرت اقتصادی و علمی در حال انتقال از غرب به شرق است.وی اضافه کرد: دولت جمهوری اسلامی از مردم مظلوم غزه و رزمندگان مقاومت فلسطین دفاع می‌کند و امیدواریم جنگ کنونی هرچه زودتر به نفع جبهه مقاومت پایان یابد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور افزود: دولت سیزدهم در داخل کشور و در عرصه سیاست خارجی اقدامات خوبی انجام داده است و امروز شاهد ایران مُقتدر در عرصه میدان و دیپلماسی هستیم.

وی در باره تلاش دولت سیزدهم برای حل مشکلات کشور از زمان اخذ رای از مجلس خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در ابتدا با مشکلات مختلفی روبرو بود و بلافاصله بعد از اخذ رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی، بسیج همگانی کابینه برای حل مشکلات آغاز شد و با افزایش صادرات غیرنفتی و احیای کارگاه‌ها و کارخانه‌ها، شرایط کشور رو به بهبود رفت.

حسینی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، دولت سیزدهم را دولت کار و فعالیت خطاب کردند، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در بحث احیای مراکز تولیدی و کارخانه‌ها فعال عمل و طبق آمار امروز حدود ۶ هزار و ۵۵۳ واحد تولیدی راکد را احیا کرد که حدود ۴۳۲ واحد از این تعداد مربوط به استان اصفهان است و در این راستا حدود ۱۲۵ هزار شغل برای جوانان ایجاد شدکه این آمار کاهش آمار بیکاری در جامعه را بدنبال داشت.

وی اضافه کرد: دولت برای ساخت حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی، زمین در نظر گرفت تا کمبود احداث مسکن در سال‌های گذشته جبران شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: با توجه به تاکید رهبر انقلاب بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان، دولت زمینه توسعه کیفی و کمی این مراکز فناوری را فراهم ساخت و در این راستا شاهد رشد ۲۱ درصد ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در استان اصفهان هستیم.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم از ابتدای شروع فعالیتش با معضل تنش آبی در تمام کشور مواجه شد، بر همین اساس به سمت انتقال آب دریا حرکت کرد و در این راستا پروژه خط اول انتقال آب خلیج فارس به گل گهر سیرجان آغاز شد که تا به امروز حدود ۹۶ درصد پیشرفت داشته است، همزمان پروژه خط دوم انتقال آب به طول ۷۳۰ کیلومتر به استان‌های کرمان و یزد به موازات خط اول کلید خورد که تاکنون حدود ۸۷ درصد پیشرفت داشته است.

حسینی اضافه کرد: خط سوم پروژه انتقال آب به استان اصفهان برای مصارف صنایع به موازات خطوط قبلی به طول هزار و۱۰۰ کیلومتر آغاز شد و خط چهارم مربوط به انتقال آب از دریای عمان به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بود که امروز با پیشرفت ۱۳ درصدی در حال تکمیل است و بالاخره خط پنجم آبرسانی نیز مربوط به استان فارس و بخشی از استان هرمزگان است و در مجموع دولت سیزدهم در پنج جبهه برای کاهش تنش آبی در کشور همت گُماشت.

حسینی افزود: دولت در بحث کاهش رشد نقدینگی نیز اقدامات مؤثری انجام داد و بر اساس آمار رشد نقدینگی از ۴۲.۸ درصد به ۲۶.۲ درصد کاهش یافت که بطور قطع نتایج خوبی را بدنبال خواهد داشت.

معاون رییس جمهور همچنین گفت: اقدامات خوبی توسط دولت سیزدهم در زمینه کمک به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی انجام شده است.

حسینی با اشاره به اینکه اصفهان ۲۴ هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است، افزود: مردم این استان از روحیه ایثار و گذشت بالایی برخوردارند و اصفهان در زمینه ایثار و شهادت هم جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور همچنین با گرامیداشت نهم دی بعنوان «روز بصیرت» و اهمیت برگزاری انتخابات پُرشور اظهار داشت: دولت باید با اقدامات مؤثر خود زمینه برگزاری انتخابات پرشور را ایجاد کند، اما برخی با برجسته کردن نقاط منفی و سیاه‌نمایی بدنبال دلسرد کردن مردم هستند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها