کد خبر: 698651
تاریخ انتشار :

تحلیل نامه نیوز؛

اصلاح‌طلبان با یک و اصولگریان با چند لیست

رئیس شورای ائتلاف تهران گفته : «شاید اصولگرایان به یک فهرست واحد نرسیم، البته می‌گویم شاید که امیدواریم برسیم اما آن طرف را تقریبا پیش‌بینی این است که به یک لیست واحد خواهند رسید».

اصلاح‌طلبان با یک و اصولگریان با چند لیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز، فرصت چندانی تا انتخابات نمانده و بر خلاف ماه‌های گذشته شاهد که نشانه‌ها حاکی از یک انتخابات و برد آسان برای اصولگرایان بود، شاهد بهم خوردن معادلات هستیم! این وضعیت دو عامل اصلی دارد و آن رفتار نیروها و گروه‌های سیاسی در این دو جریان است. 

اصلاح‌طلبان که پیش از این چند پاره بوده و تکلیفشان با ورود یا عدم ورود به انتخابات مشخص نبود، روز به روز درباره مشارکت به تفاهم بیشتری می‌رسند. نشانه این مدعا را باید در اظهارات اخیر سیاسون اصلاح‌طلب از حسین مرعشی گرفته تا آرمین و دیگران یافت. 

از سوی دیگر زمزمه ارائه لیست واحد در این جریان هر روز قوی تر می‌شود. نوبخت از تلاش‌ها برای ارائه لیست می‌گوید و خبر می‌رسد که کارگزاران و ندای ایرانیان نیز با اعتدال و توسعه همراه شده‌اند. از طرف دیگر محمدرضا باهنر از لیست واحد اصلاح طلبان گفته و حالا هم مهدی چمران، رئیس شورای ائتلاف تهران گفته که: «شاید اصولگرایان به فهرست واحدی نرسند اما اصلاح‌طلبان با یک لیست می‌آیند»

این سخن چمران ضمن اینکه تایید بهبود وضعیت در جبهه اصلاح‌طلبی است، نشانه بالا گرفتن اختلاف در اردوگاه اصولگرایی نیز است. وضعیتی که در هفته‌های گذشته بارها طی گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی نسبت به بروز آن و آفات و تبعاتش هشدار دادیم. 

به خصوص بعد از مشاهده رویکردهای انتخاباتی طیف‌هایی تندروتر و بعضا بر آمده از دولت در جریان اصولگرایی، این گمانه قوت گرفت که اصولگرایان نتوانند به لیست واحد برسند. کودتایی که در شورای ائتلاف صورت گرفت و مواضع شریان، جبهه پایداری ، همچنین آغاز به کار حزب رزمنا احتمال ارائه لیست واحد را کمتر کرده است.

این شرایط اصلا برای اصولگرایان خوب نخواهد بود و لازم است که بزرگان این جریان هر چه سریعتر با بهره‌گیری از سازوکارهای کارآمد، فکری برای عبور از آن کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها