کد خبر: 698655
تاریخ انتشار :

کارشناس مسائل اوراسیا:

موضع روسیه در قبال جزایر سه‌گانه، گزافه‌گویی است

یک کارشناس مسائل اوراسیا بیان کرد: از هر پیمان یا توافق‌نامه باید به اندازه توانمندی آن اتحادیه و آن پیمان انتظار داشت و انتظار معجزه داشتن از پیوستن به یک اتحادیه یا پیمان اشتباه است‌.

موضع روسیه در قبال جزایر سه‌گانه، گزافه‌گویی است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مهدی خورسند در گفتگو با خبر فوری اظهار کرد: اتحادیه اقتصادی اوراسیا اتحادیه ای است که شاید خیلی وزن تجاری یا اقتصادی بالایی نداشته باشد، ولی می‌تواند روابط اقتصادی را گسترش دهد، همینطور سوءتفاهم‌های سیاسی را برطرف کند و شرکای تجاری جدیدتری نزد ایران بیاورد.

وی افزود: امروزه در نظام بین الملل، در شرایطی قرار داریم که به آن، دوران گذار نظم بین‌المللی می‌گویند. در این دوران کشورها از الگو‌های دوستی و دشمنی نا‌پایدار بهره می‌گیرند و هیچ الگوی ثابتی وجود ندارد.

کارشناس مسائل اوراسیا ادامه داد: کشورها بر اساس منافع خودشان اقدام به عمل می‌کنند‌ و دوستی‌های انها محدود به توافقاتی است که با همدیگر دارند و این‌گونه نیست که اگر در زمینه تجاری با هم دوستی هستند در زمینه نظامی سیاسی.. با یکدیگر دوست باشند.

او در پایان اضافه کرد: حرف روس‌ها در خصوص جزایره سه گانه، گزافه گویی سیاسی بود که پاسخ مناسب به آن توسط مقامات ما داده شد‌.

منبع: خبر فوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها