کد خبر: 699779
تاریخ انتشار :

علت سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان هرمزگان چه بود؟

یک عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به این استان خبر داد و خواستار توجه ویژه به مشکلات مردم این استان در سفر رئیس جمهور شد.

علت سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان هرمزگان چه بود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

احمد جباری در نطق میان دستور خود در جریان جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سه ماه پیش دنیا شاهد طوفان الاقصی بود. طوفان الاقصی که در واقع خشم فرو رفته ملت مظلوم فلسطین بود که بیش از ۷۰ سال مورد ظلم و ستم واهانت قرار گرفتند. 

وی در ادامه اظهار کرد: در طوفان الاقصی هیمنه پوشالی و خودساخته رژیم غاصب صهیونیستی فرو ریخت و اکنون دستان پلید تروریسم از آستین رژیم غاصب و کودکش صهیونیستی بیرون آمد و با گروه تروریستی خودساخته داعش ده‌ها زن، کودک، جوانان و دانش آموزان معصوم در کرمان را با یک اقدام خفت بار و ذلت بار کور تروریستی به شهادت رساندند. 

نماینده مردم بندر لنگه، پارسیان و کیش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امید است همه عوامل و مسببان این جنایت شناسایی و به سزای اعمال پلیدشان برسند. در آستانه سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان بیان چند موضوع ضروری می‌دانم. از آنجایی که سفرهای استانی رئیس جمهور منشا اقداماتی بوده است، اعلام می‌نمایم در این سفر متفاوت از سفر گذشته در استان هرمزگان اقدام نمایند. به امورات مردم که به لحاظ دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های وزرای مرکزنشین دچار مشکلاتی شده‌اند، رسیدگی شود. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مشکلاتی که مردم را نگران کرده فراتر از وظایف استانی است. جناب آقای رئیس جمهور آیا مطلع هستید که مردم و جوانان عزیز ما برای اخذ انشعاب برق بعضاً ۳ تا ۴ سال در نوبت می‌باشند در حالی که منابع خرید کنتور، کابل و حتی بعضا تیر برق را نیز خود پرداخت می‌نمایند؟ 

جباری افزود: آقای رئیس جمهور محترم آیا مطلع هستید که در جریان  صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های  وزارتی هزاران واحد مسکونی که در روستاها توسط جوانان احداث شده از نعمت آب و برق و دیگر خدمات محروم هستند؟ در بندرلنگه و پارسیان ما هم صدها منزل روستایی بدون اینکه تسهیلاتی بگیرند احداث شده است، اما مثل توپ، پاسکاری بین دستگاه‌ها، بنیاد مسکن و ادارات آب و برق و بخشداری‌ها قرار می‌گیرند. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد:  از رئیس جمهور می خواهیم در سفر به هرمزگان به مسائل اینچنینی رسیدگی شود،  مگر نه این است که دولت و مجلس همه با هم قانونی در راستای تولید مسکن تصویب می کنند؟ حالا که بسیاری از مردم خانه‌های خود را ساخته‌اند  چرا خدمات آب و برق به آنها داده نمی‌شود و می گویند خارج از طرح آبی است؟ تذکرات ما نمایندگان مجلس به وزیر جهاد کشاورزی کارساز نشده است؛ از رئیس جمهور استدعا داریم از وزیر بخواهید به مشکلات و دغدغه صیادان ما رسیدگی کند تا یک بار برای همیشه دغدغه صیادان ما مرتفع گردد. 

جباری در ادامه بیان کرد: صیادان ما خود را با صیادان کشورهای همسایه مقایسه می‌کنند. خدمات به این صیادان داده نمی‌شوند و با دلهره به دریا می‌روند و قدرت موتور آنها بسیار ضعیف است. عدم صدور مجوز به صیادان و برخوردهای سلیقه‌ای با صیادان ما را نگران کرده است. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد:  آقای رئیس جمهور بندر لنگه و بندرکنگ به عنوان مروارید خلیج فارس روزگاری دروازه ورود تجار و بازرگان اقصی نقاط دینا بوده‌اند اما امروز بی‌رونق شده‌اند. پیشنهاد مشخص بنده این است که در این سفر طرح تصویب منطقه بزرگ ویژه اقتصادی تجاری بازرگانی را برای بندر لنگه و کنگ مصوب کنید.

جباری در ادامه تصریح کرد: سهم جوانان بیکار و جویای کار ما در استان هرمزگان از ده‌ها صنایع دیگر بزرگ نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، فولادها، سیمان‌ها و بنادر و گمرکات در ایجاد اشتغال پایدار و آبرومند کجاست؟ آقای رئیس جمهور ما شرمنده جوانانمان هستیم. خواهش می‌کنم در سفر خود به استان هرمزگان جدا موضوع اشتغال جوانان را پیگیری کنید. 

وی در پایان بیان کرد: کیش، نگین خلیج فارس است. تسری دادن  قوانین و دستورالعمل‌های سرزمینی  به مناطق آزاد سبب بی‌اثر شدن قانون چگونگی اداره شدن مناطق آزاد و باعث فرار سرمایه شده است. از وزیر  اقتصاد می‌خواهیم صادق الوعد باشند و حذف مالیات را اجرا کنند. قیمت مسکن در کیش سرسام آور شده است. بومیان کیش، صاحبان اصلی جزیره قدیمی در شرایط سختی در تهیه مسکن قرار گرفته‌اند. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها