کد خبر: 700351
تاریخ انتشار :

تحلیل نامه نیوز؛

اصولگرایان در مسیر وحدت

با نزدیک شدن به انتخابات شاهد عقب نشینی طیف های رادیکال از اصرار به رقابت درون جریانی هستیم

اصولگرایان در مسیر وحدت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - هر چه به انتخابات نزدیک می‌شویم، امید اصولگرایان به و وحدت نیز بیشتر می‌شود. به نظر می‌رسد هم گروه‌های رادیکال از اصرار به رقابت درون جریانی عقب‌نشینی کرده‌اند و هم سازوکارهای انتخاباتی در این جبهه سیاسی در حال نزدیک شدن به هم است. شاهد این مدعا اظهارات اخیر منوچهر متکی رئیس اجرایی شورای وحدت است که در پاسخ به اینکه آیا امکان اجماع با شورای وحدت و شورای ائتلاف وجود دارد، گفته: «در عالم سیاست هیچ چیزی غیر ممکن نیست» . البته این را هم گفته که « ما در حال حاضر شرایط را رصد می کنیم و البته در حال حاضر لیست مان را مستقل می بندیم».

به هر روی ، سخن اخیر متکی این گمانه که شورای ائتلاف و وحدت در نهایت به یک نقطه مشترک رسیده و همکاری جدی‌تری داشته باشند را افزایش داده است. مهم‌تر از این اما آنچه روزنه روشنی به سوی ایجاد وحدت در انتخابات پیش رو باز می‌کند، مواضع جبهه پایداری و شریان است.

مثلا ابوالقاسم جراره، دبیرکل حزب شریان با بیان اینکه راه ائتلاف با دیگر جریانات را بسته نمی دانیم گفت: ما خواهان یک رقابت سالم و تشکیل یک مجلس قوی در سایه رقابت سالم هستیم.

در عین حال چهره‌های جریان پایداری نیز از راهکار وحدت در صورت فراهم بودن شرایط سخن گفته‌اند. در همین راستا، صادق محصولی دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در نشستی با حضور بسیج اساتید هفت دانشگاه با تشریح فضای سیاسی و انتخاباتی کشور، گفته: «جریان‌های انقلابی اگر بخواهند موفق باشند، باید به سمت وحدت بروند؛ اما وحدت خودش هدف نیست، وسیله است. باید با حفظ اصول به سمت وحدت حرکت کنیم، زیرا وحدت برای این است که ارزش‌ها حفظ شود. وحدت بسیار خوب است؛ اما باید بر اساس شاخص‌های تعریف شده باشد و نه شخص‌محور.» 

در مجموع به نظر می‌رسد که بعد از مشخص شدن نتیجه بررسی صلاحیت ‌ها و درک این مهم که همه گروه ها و نیروهای سیاسی در این انتخابات شانس آن را دارند که خود را آزموده و در معرض انتخاب قرار دهند، سیاسیون در جبهه اصولگرایی نیز آرام آرام ضرورت همصدایی و وحدت را بیشتر درک کرده و در این مسیر حرکت می‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها