کد خبر: 700476
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

آستانه تحمل صهیونیستهای آمریکا! / دردسر بن گویر و اسموتریچ برای کنگره

نمایندگان کنگره و مجلس سنای آمریکا که از اصلی ترین حامیان جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه محسوب می شوند، قدرت پرداخت هزینه های مواضع دو وزیر کابینه رژیم صهیونستی یغنی اسموتریچ و بن گویر را از دست داده اند.

آستانه تحمل صهیونیستهای آمریکا! / دردسر بن گویر و اسموتریچ برای کنگره
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - نمایندگان کنگره و مجلس سنای آمریکا که از اصلی ترین حامیان جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه محسوب می شوند، قدرت پرداخت هزینه های مواضع دو وزیر کابینه رژیم صهیونستی یغنی اسموتریچ و بن گویر را از دست داده اند.به عبارت بهتر، ضریب و میزان تاب آوری سیاستمداران آمریکایی نسبت به این دومقامات صهیونستی روز به روز کمتر می شود. این همان منازعه ایست که در اردوگاه دشمنان ( امریکا-رژیم صهیونیستی) رخ داده و تلاش طرفین برای لاپوشانی آن نیز موثر نبوده است! 

پایگاه اکسیوس اخیرا روایتی از برگزاری یک جلسه تنش آمیز در کنگره آمریکا منتشر کرده است. بر اساس اینگزارش،  یهودیان مجلس نمایندگان آمریکا با هدف بررسی اظهارات ایتمار بن گویر و بزالل اسموتریچ، دو وزیر تندروی کابینه بنیامین نتانیاهو درباره کوچاندن فلسطینیان، نشستی را با مایکل هرتسوگ سفیر رژیم اشفالگر قدس  در آمریکا، برگزار کردند و در این نشست هشدار دادند، اظهارنظرهای این دو وزیر نه تنها به تلاش ها برای رسیدن به توافق برای تبادل اسرا و توقف درگیری ها در غزه آسیب می رساند بلکه به رویکرد افکار عمومی آمریکا به اسرائیل نیز آسیب خواهد زد.این موضع گری در حال صورت می گیرد که در نظرسنجی های داخلی آمریکا، روز به روز نفرت عمومی از رژیم صهیونیستی بیشتر می شود. این نفرت در میان جوانان و نوجوانان آمریکایی نسبت به دیگر اقشار بیشتر است. 

در این نشست که پنج شنبه برگزار شد 15 عضو یهودی مجلس نمایندگان از حزب دموکرات حضور داشتند. در میان نمایندگان حاضر در نشست، طرفداران سرسخت تا منتقدان شدید کابینه راستگرای اسرائیل دیده می شد.هرتسوگ به تماس های منظم خود با اعضای کنگره آمریکا ادامه می دهد، این روند کمک می کند تا اعضای کنگره همواره از سیاست های رسمی کابینه اسرائیل آگاه باشند اما سفارتخانه نمی تواند درباره محتوای برخی از گفت و گوهای ویژه اطلاع رسانی کند.البته برخی از نمایندگان حاضر در نشست با سفیر اسرائیل، نکاتی را فاش ساختند مثلا جان چاکوفسکی، از نمایندگان آمریکایی حاضر در نشست گفت، برخی از نمایندگان حاضر بر ضرورت اخراج بن گویر و اسموتریچ از کابینه تاکید کردند.

براد اشنایدر دیگر نماینده حاضر در نشست نیز گفت: این نشست برای ارزیابی اظهار نظر دو وزیر کابینه رژیم صهیونیستی  بود اما در طول نشست فهرستی از اظهار نظرهای غیر منطقی اعضای کنست اسرائیل مطرح شد.

یک منبع آگاه گفته است مایکل هرتسوگ در پاسخ به ابراز نگرانی نمایندگان آمریکایی با یاد آوری اظهارات بنیامین نتانیاهو گفت: اسرائیل در پی آن نیست تا فلسطینیان را به اجبار و با استفاده از زور وادار به مهاجرت کند یا بار دیگر نوار غزه را به اشغال خود در آورد! 

سه نماینده آمریکایی حاضر در نشست نیز به اکسیوس خبر دادند، هرتسوگ در این نشست تاکید کرد، به بن گویر و اسموتریچ اجازه داده نمی شود تا آزادانه سخن بگویند ضمن این که اظهارنظرهای آنان به معنی موضع کابینه نیست.اگرچه این استدلال هرتسوگ مضحکانه است، اما از سوی دیگر نشان دهنده هزینه سازی اسموتریچ و بن گویر برای تل آویو می باشد. بزالل اسموتریچ وزیردارایی اسرائیل گفته بود، تل آویو باید گام هایی بردارد که مشوق هجرت بسیاری از فلسطینیان غزه به کشورهای دیگر باشد. بن گویر هم با حمایت از این اظهار نظر، گفته بود به رژیم صهیونستی  اجازه داده خواهد شد تا در نوار غزه شهرک های یهودی نشین ایجاد کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها