کد خبر: 700728
تاریخ انتشار :

اوکراین رو در روی ایران درآمد | اعلام موضع تند اوکراین علیه حمله ایران به مقر موساد

وزارت خارجه اوکراین حمله موشکی ایران به مقر موساد در اقلیم کردستان عراق را که به هلاکت چهار مسئول ارشد آن منجر شد، «به شدت محکوم» کرد.

اوکراین رو در روی ایران درآمد | اعلام موضع تند اوکراین علیه حمله ایران به مقر موساد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پس از آنکه غربی‌ها حمله سپاه پاسداران به مواضع موساد در اقلیم کردستان عراق را محکوم کردند، اوکراین هم با انتشار یک بیانیه به شدت علیه این اقدام موضع گرفت.

در شرایطی که در عملیات موشکی در اربیل چهار مسئول ارشد موساد به هلاکت رسیدند، وزارت خارجه اوکراین این حمله را به شدت محکوم و با «خانواده‌های قربانیان» همدردی کرد.

 وزارت خارجه اوکراین با گذشت دو هفته از شهادت ۹۴ نفر از مردم ایران در حادثه تروریستی در کرمان بیانیه‌ای در این باره منتشر نکرده است و یک روز پس از حمله موشکی به مقر موساد، این حمله موشکی را «به شدت» محکوم کرد.

در بیانیه این وزارتخانه با بیان اینکه اوکراین از حاکمیت و تمامیت ارضی عراق حمایت می‌کند، حمله به مقر موساد «تجاوزکارانه» توصیف و ادعا شده که این اقدامات «تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات منطقه و نقض آشکار موازین حقوق بین‌الملل» است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که موشک‌های سپاه محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر به ویژه داعش در سرزمین‌های اشغالی سوریه و مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) را منهدم کردند.

مقر موساد در اربیل، یک ویلای پوششی بوده و ۱۵ کیلومتر خارج از شهر ساخته شده است. این مقر، از نظر ساخت سومین مقر مستحکم موساد در منطقه بوده که از ۲ لایه بتن ساخته شده و دارای رادار و دستگاه‌های شنود بوده است.

وزارت خارجه اوکراین ادعای تکراری و بی سند غرب درباره «کمک تسلیحاتی ایران به روسیه» را تکرار کرد و گفت که ایران باید از «اقدامات مخرب خود در جهان دست بردارد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها