کد خبر: 648508
تاریخ انتشار :

حضور موساد در کردستان عراق برای ایران تهدید است

رویوران بیان کرد: رژیم صهیونیستی و همچنین بعضی از گروه های ضد انقلاب از اقلیم کردستان عراق برای توطئه علیه ایران استفاده می کنند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

برنامه رادیو گفت‌وگو در خصوص حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر صهیونیست ها در اربیل کردستان عراق در پاسخ به جنایت های این رژیم با دکتر حسین رویوران، کارشناس مسائل غرب آسیا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

حسین رویوران شلیک موشک به مرکز توطئه علیه امنیت ملی کشور توسط سپاه پاسداران را نشان دهنده این موضوع دانست که ایران تحت هیچ شرایطی استقلال و امنیت خود را در معرض معامله قرار نمی دهد، گفت: رژیم صهیونیستی و همچنین بعضی از گروه های ضد انقلاب از اقلیم کردستان عراق برای توطئه علیه ایران استفاده می کنند و در این منطقه اراده ای برای مهار آن ها وجود ندارد.

وی افزود: تا زمانی که دشمنان از این منطقه علیه ایران استفاده می کنند، جمهوری اسلامی ایران ناچار است تهدید و ناامنیتی را از بین ببرد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با اشاره به اینکه متاسفانه اقلیم کردستان عراق در تعامل با رژیم صهیونیستی است، اظهار کرد: در چند سال پیش، گروه های صهیونیستی حضور آشکاری در این منطقه پیدا کردند. رئیس سابق پارلمان عراق اعلام کرد یک بار به دیدار سفیر آمریکا رفته بود که ساختمان را اشتباهی رفت.

وقتی وارد ساختمان شد مشاهده کرد پرچم های رژیم صهیونیستی در آنجا قرار دارد. ایشان اعلام کرد کنسولگری رژیم صهیونیستی در عراق تحت پرچم آمریکا وجود دارد.

وی با بیان این که وجود رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای ایران و آزادی عمل آن علیه ایران قطعا قابل تحمل ندانست، عنوان کرد: اقلیم کردستان از قدیم الایام ارتباط با رژیم صهیونیستی را داشته است و در زمان شاه این ارتباط از طریق سفارت اسرائیل در تهران انجام می گرفت.

رویوران با تصریح بر اینکه حضور رژیم صهیونیستی و موصاد در کردستان عراق برای ایران تهدید است، یادآور شد: رژیم صهیونیستی دانشمندان هسته ای را شهید کرده اند و کارهای تخریبی را انجام داده است که این اقدامات قطعا قابل تحمل نیست.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با رد این موضوع که حملات موشکی ایران به مقر موساد در اربیل عراق مرتبط با شهادت دو پاسدار در سوریه است بیان کرد: این موضوع بحث امنیت ملی است و ممکن است بخشی از تصمیم گیری برای حمله به آن مسئله مرتبط باشد اما کلیت آن مربوط به امنیت ملی است. ایران هرگز در ارتباط با امنیت ملی خود نمی تواند با کسی شوخی داشته باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها