کد خبر: 700972
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

ایران و پاکستان هماهنگ بودند؟ / سناریو پرهزینه

محمدی، مشاور قالیباف نوشت: القای هماهنگ بودن تهران و اسلام‌آباد در تعرض پاکستان بازی با آبروی کشور است

ایران و پاکستان هماهنگ بودند؟ / سناریو پرهزینه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - حمله ضد تروریستی ایران به پاکستان و بیشتر از آن هدف گرفتن چند نقطه در ایران از سوی پاکستان، مهم‌ترین خبر روزهای گذشته بوده است. به هر روی حمله به خاک ایران موضوع ساده‌ای نیست که بتوان ساده از کنار آن گذشت و با بیان نکاتی مثل اینکه چند تبعه غیر ایرانی کشته شدند، آن را نادیده گرفت. 

به همین خاطر هم شاهد بودیم که شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها در روزهای گذشته عمدتا روی این مساله تمرکز کردند. نگاهی به توییتر و اینستاگرام و ... نشان داده که چطور خون ایران از حمله پاکستان به ما به جوش آمده است. انتقاد گسترده از واکنش تهران به این تعرض نیز در پی همین امر بود.

در این بین اما شاهد رویکردها و اظهاراتی بودیم که نه تنها کمکی به حل و فصل مساله و آرام کردن مساله نکرد، بلکه بنزینی بر آتش بود. مثلا همان نگاهی که برخی همچون آمنه سادات ذبیح پور داشتند؛ «اصلا هم معلوم نبود ایران و پاکستان با هم هماهنگ باشند!»

 حمید رسایی نیز در واکنش به حمله موشکی پاکستان به خاک ایران در توییتی نوشت: بعد از زدن مقر جیش الظلم در پاکستان، تلافی هماهنگ شده پاکستانی‌ها محتمل بود. این چهره رادیکال اصولگرا در واکنش به حمله موشکی پاکستان به خاک ایران در توییتی نوشت: بعد از زدن مقر جیش الظلم در پاکستان، تلافی هماهنگ شده پاکستانی‌ها محتمل بود. اما حالا مهمتر از اینها توافقاتی است که پس از این، عزم کشور پاکستان را برای برخورد با تروریسم مرزی و در راستای ایجاد امنیت پایدار در مرزهای دو کشور نشان می‌دهد.

این تحلیل غیر منطقی کلی هیاهو به پا کرد و با واکنش‌هایی نیز همراه بود. مثلا مهدی محمدی، مشاور رییس مجلس نوشت: القاء هماهنگ بودن ایران و پاکستان در تعرض پاکستان به جدار مرز ایران نادرست، بسیار خطرناک و بازی با آبروی کشور است. عملیات‌های قهرمانانه ۲۶ و ۲۷ دی باید تا ایجاد معادله بازدارندگی با حملات بیشتر تکمیل شود و خواهد شد. طبعا این مسیر هزینه‌هایی هم دارد که در میان مدت عین سود است.

مهدی محمدی، مشاور محمدباقر قالیباف، رییس مجلس در شبکه اجتماعی اکس نوشت: القاء هماهنگ بودن ایران و پاکستان در تعرض پاکستان به جدار مرز ایران نادرست، بسیار خطرناک و بازی با آبروی کشور است. عملیات‌های قهرمانانه ۲۶ و ۲۷ دی باید تا ایجاد معادله بازدارندگی با حملات بیشتر تکمیل شود و خواهد شد. طبعا این مسیر هزینه‌هایی هم دارد که در میان مدت عین سود است.

روزنامه خراسان نیز در واکنش به این خط تحلیلی که ذبیح‌پور و برخی کانال‌های تلگرامی سعی داشتند جا بیندازند، نوشت: «سناریویی پرهزینه و دارای تبعات منفی بی‎شمار. در واقع پیام این خط خبری این است که ایران توافق و هماهنگی انجام داده است که خروجی ‎اش تجاوز به خاک کشورمان می ‎باشد! افزون بر این که این سناریو به نوعی پیام ضعف و ناتوانی ما را در انهدام تروریست‎های داخل خاک ایران می رساند و همچنین می تواند در اذهان بلوچ ها در ایران و پاکستان و افغانستان ، تبعات سنگین سیاسی امنیتی داشته باشد.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها