کد خبر: 701933
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

طغیان خاموش در اردوگاه جمهوریخواهان

نمی‌شود گفت اکثریت جمهوری‌خواهان تمایلی ندارند در نوامبر به ترامپ رأی دهند. اما همان بخشی ناراضی جمهوریخواهان می توانند به مانند سال 2020 میلادی، محاسبات ترامپ را در ایالاتی مانند آریزونا و جورجیا بر هم بزنند.

طغیان خاموش در اردوگاه جمهوریخواهان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - اگرچه ترامپ پس از کسب دو پیروزی در آیووا و نیوهمپشایر ، مسیر آسان و همواری را برای رسیدن به دور پایانی رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 میلادی دارد، اما نمی توان از یک دغدغه ذهنی وی و سران حزب جمهوریخواه به سادگی عبور کرد: امکان عدم گردش آرای بخش قابل توجهی از جمهوریخواهان به سود ترامپ در دور نهایی انتخابات! به نظر می‌رسد طیف قابل توجهی از جمهوری‌خواهان و گروه قابل توجهی از مستقل‌ها شدیداً مصممند که در صورت نامزدی او، در نوامبر به او رأی ندهند.این مسئله از پیش از انتخابات آیووا روز به روز روشن‌تر می‌شد و ۴۳ درصد از طرفداران نیکی هیلی در آن ایالت گفتند رئیس‌جمهور جو بایدن را به ترامپ ترجیح می‌دهند. این مسئله به روشنی در نیوهمشایر هم روشن است.

اسکات سیمون، ۶۴ ساله و رأی دهندۀ مستقل ساکن آمهرست، که در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ از ترامپ حمایت کرد گفت «نمی‌توانم به ترامپ رأی بدهم. کلاه‌بردار است. فاسد هم هست. من بهش رأی دادم و نمی‌دانستم چقدر فاسد است.»

اتفاقا یکی از موضوعاتی که منتج به ایستادگی بایدن در برابر سران حزب دموکرات و امتناع وی جهت کناره گیری از رقابت با ترامپ شده، همین مسئله ( وجود آرای سلبی علیه رئیس جمهور سابق آمریکا) می باشد. بایدن مدعی است بسیاری از شهروندان آمریکایی و حتی برخی جمهوریخواهان و رای دهندگان مستقل ترجیح خواهند داد علی رغم نارضایتی از کاخ سفید، آرای خود را به سود هر فردی غیر از ترامپ به گردش در آورند! در اینجا مهم نیست که آن فرد چه کسی( بایدن، هریس یا میشل اوباما ) باشد! 

ترامپ نگران است برخی افشاگری ها علیه وی و انتقادات افرادی مانند نیکی هیلی، منتج به ریزش آرای نهایی وی در میان جمهوریخواهان شود. داده‌ها هم وجود مشکلاتی پیش روی رئیس‌جمهور سابق را تأیید می‌کنند. حتی پیش از نظرسنجی آیووا، نظرسنجی نیویورک‌تایمز/سینا کالج دریافت که -شامل مستقلانی که می‌گویند مایلند به یکی از دو حزب رأی دهند- بایدن در میان دموکرات‌ها و مستقلانی که تمایل دارند به دموکرات‌ها رأی بدهند اندکی جلوتر (۹۱ درصد) از ترامپ در میان جمهوری‌خواهان و مستقل‌هایی است که مایلند به جمهوری‌خواهان رأی بدهند (۸۶ درصد).

به عبارتی، نمی‌شود گفت اکثریت جمهوری‌خواهان تمایلی ندارند در نوامبر به ترامپ رأی دهند. اما همان بخشی ناراضی جمهوریخواهان می توانند به مانند سال 2020 میلادی، محاسبات ترامپ را در ایالاتی مانند آریزونا و جورجیا بر هم بزنند. 

البته در اینجا نکته دیگری وجود دارد که نمی توان از آن غافل شد. اینکه چنین مشکلاتی صرفاً منحصر به جمهوری‌خواهان نیست. خود بایدن با حزب دموکرات درگیر است و بخشی از رأی دهندگان گفته‌اند که یا به نامزد حزب سوم رأی خواهند داد یا در انتخابات ماه نوامبر در خانه خواهند ماند. با همه این اوصاف، بایدن اطمینان دارد که مجموع آرای سلبی علیه رقیب وی ( ترامپ) به مراتب بیشتر از حد تصور تحلیلگران و سیاستمداران خواهد بود. عیار این قضاوت پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 میلادی در آبان ماه سال آینده مشخص می شود....


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها