کد خبر: 702233
تاریخ انتشار :

واکنش حقیقت‌پور به شایعات درباره لاریجانی: ایشان سرشان به تدریس گرم است

منصور حقیقت‌پور در خصوص ادعای روزنامه ایران نسبت به ارائه لیست انتخاباتی روحانی می گوید: ائتلاف لاریجانی و روحانی برای ارائه لیست منتفی است، افرادی که تایید صلاحیت شدند مانند سالاد هستند نه پلو خورش، لاریجانی مشغول مطالعه ‌و‌ تحقیقات است نه کارهای انتخاباتی. برای لذت قدرت، دروغ می‌گویند.

واکنش حقیقت‌پور به شایعات درباره لاریجانی: ایشان سرشان به تدریس گرم است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

منصور حقیقت‌پور کارشناس سیاسی و از نزدیکان علی لاریجانی درباره شایعه و‌ ادعای اخیر روزنامه ایران مبنی بر اینکه لاریجانی و روحانی قرار است با یک ائتلاف برای انتخابات مجلس لیست ارائه دهند، به اصلاحات نیوز می‌گوید: با توجه به وضعیتی که در صحنه انتخابات داریم، حجم عدم تایید صلاحیت‌ها و اینکه مجلس به سمت تک ضلعی حرکت خواهد کرد و ظرفیتی برای جریان اصلاحات و معتدلین و میانه‌رو به طور جدی وجود ندارد که بخواهند با هم ائتلاف کنند.

وی ادامه داد: ائتلاف زمانی می‌تواند رخ دهد که آنها در سبد رای‌شان آورده‌ای داشته باشند . این دو لیستی که اعلام شده اند پلو و خورش نیستند بلکه سالاد هستند، یعنی تامین کننده نیازهای اصلی فضا و انتخابات نیستند و نمی‌توانند ورق انتخابات را به سمت پرشور شدن و رقابتی کردن برگردانند.

حقیقت‌پور با بیان این موضوع که جریانی که حذف زیادی در آن صورت گرفته توانایی ایجاد یک ائتلاف ملی در قبال جریان اصولگرا که اغلب آنها تایید صلاحیت شده‌اند را ندارند، گفت: بحث ائتلاف منتفی است. تک و توک افرادی هستند که داوطلب می‌شوند و ممکن است صدایی هم داشته باشنداما این که بخواهند مجلس را چند ضلعی کنند، ندارند. مجلس آینده یک مجلس تک ضلعی مانند شبیه به مجلس فعلی خواهد بود.

نماینده سابق مجلس می‌‌گوید: آقایانی چون روحانی و‌ لاریجانی افراد با سابقه‌ای هستند. همه ما تلاش می‌کنیم تا کلام رهبری مبنی بر پرشور بودن انتخابات تحقق پیدا کند و مردم با صندوق‌هاق رای قهر نکنند. قطعا قهر با صندوق رای به نفع هیچ‌کس نیست، نه به نفع مردم است، نه نظام، نه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان. متاسفانه برخی راهبرد خودشان را در مشارکت حداقلی می‌دانند و منافعشان در حضور کم مردم در پای صندوق‌های رای است.ما معتقدیم مردم حضور داشته باشند و حتی ده تای مثل ما هم بیوفتند و رای نیاورند هم ارزش دارد، آن زمان وزن نظام بالا می‌رود. مقبولیت و مشروعیت برایمان اهمیت دارد.

حقیقت‌پور در پاسخ به این سوال که چرا برخی از رسانه‌های اصولگرا و بعضا تندرو درباره حضور یا عدم حضور شایعه سازی می‌کنند، گفت: من فکر می‌کنم میدان انتخابات به سمتی رفته که تقوا و خداترسی تعطیل و دروغ و ادرس غلط دادن، رایج است. چه‌کسانی ماه قبل اعلام کردند آقای لاریجانی به ایسلند مهاجرت کرده ؟ آقایی که در تسنیم نشستی و اعلام کردی لاریجانی لیست می‌دهد، حالا که 20 روز به انتخابات مانده و خبری از لیست نیست، یه معذرت خواهی کن و بگو دروغ گفتم، به من گفتند که دروغ بگو. دنیای دیگری وجود دارد و حساب کتابی هم است. به راحتی تهمت می‌زنید و‌ دروغ می‌گویید و با آبروی مردم بازی می‌کنید! چون قبیله خودتان می‌خواهد رئیس شود، حالا با هر وسیله‌ و روشی می‌خواهید این کار را بکنید؟ به دروغ می‌گویید به ایسلند پناهنده شده؟ ایشان مشاور رهبر انقلاب هستند، این چه سخنانی است. 

وی ادامه داد: متاسفانه هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم این بی‌تقوایی‌های ضداخلاقی بیشتر می‌شود و بازار تقوا تعطیل است. نفعی که می‌برند قدرت است. لذت قدرت! کسی که با امام حسین آن کار را کرد هم برای قدرت بود. عشق و علاقه به دنیای منهای معاد، سرمنشا گرفتاری مردم است. دروغ و تهمت زیادی به آقای لاریجانی و خانواده او زدند، حتی رهبری گفتند جفا کردید جبران کنید، حتی جبران هم نکردند! 

حقیقت‌پور با بیان این که سکوت لاریجانی، سکوت غیرتمندانه‌ای است، گفت: ایشان سرشان به کتاب و مشاوره و‌ تدریس گرم است و کار مطالعاتی و علمی می‌کنند نه انتخاباتی.

منبع: اصلاحات نیوز

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها