کد خبر: 702490
تاریخ انتشار :

دریادار ایرانی: حفاظت از نفت‌کش‌های ایرانی هدف نیروی دریایی ارتش است

به گفته فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش، زمانی که ناوگروه ۸۶ در مأموریت بود، ما به طور هم‌زمان در غرب و شرق اقیانوس هند حضور جدی داشتیم و هم‌زمان سه ناوگروه ما در حال تأمین امنیت و برقراری اسکورت و امنیت خطوط کشتیرانی و نفت‌کش‌ها بودند.

دریادار ایرانی: حفاظت از نفت‌کش‌های ایرانی هدف نیروی دریایی ارتش است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در دیدار با اسدالله عباسی استاندار گیلان در محل مرکز آموزش تخصصی علوم و فنون دریایی باقر العلوم علیه السلام رشت، یکی از اهداف نیروی دریایی راهبردی ارتش را حفاظت از کشتی‌های تجاری ایران دانست و اظهار کرد: زمانی که ناوگروه ۸۶ در مأموریت بود، ما به طور هم‌زمان در غرب و شرق اقیانوس هند حضور جدی داشتیم و هم‌زمان سه ناوگروه ما در حال تأمین امنیت و برقراری اسکورت و امنیت خطوط کشتیرانی و نفت‌کش‌ها بودند.

وی با اشاره به حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد جهان گفت: ما تقریباً در این دوره در بحث حضور امنیت‌ساز در محورهای مواصلاتی و نزدیک به کشورمان از جمله اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای سرخ در غرب و تنگه مالاکا در شرق و سواحل جنوبی یا شمالی اقیانوس هند بنا به نیاز، برای تأمین امنیت حضور داشتیم.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور از سوی مقام معظم رهبری در سه حوزه تصریح کرد: یک بخش، آموزش است که دریانوردها آمادگی حضور موفق و فعالیت را داشته باشند؛ بخش دیگر، صنعت است که باید پای کار بیاید و در حوزه ساخت و تعمیر، ورود پیدا کند که خود این امر در کرانه، پس کرانه و پسا پس کرانه آورده دارد و محور مهم دیگر، امنیت دریایی است که بر عهده ما است».

نیروی دریایی ارتش باعث اقتدار انقلاب اسلامی شده است

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه نیروی دریایی با بهره‌گیری از منویات مقام معظم رهبری باعث اقتدار انقلاب اسلامی در عرصه دریا شده است، اظهار کرد: سپاه و ارتش نقش مهمی در ایجاد امنیت در مرزهای دریایی و خاکی جمهوری اسلامی داشته و با حضور مقتدرانه خود در دریا باعث استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند.

وی با قدردانی از قدرت بی نظیر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف گفت: از منظر و دیدگاه رهبر معظم انقلاب برخورداری از دریاها و اقیانوس‌ها از ذخایر و منابع ارزشمند محسوب می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به حفظ اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه دریا افزود: دشمن همواره با برخی تحرکات خود سعی در برهم زدن امنیت در خلیج فارس را دارد ولی آنان بدانند که دلاورمردان نیروی دریایی ارتش و سپاه اجازه خودنمایی به آنان نخواهند داد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها