کد خبر: 702686
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

لاریجانی لیست می‌دهد یا ائتلاف می‌کند؟

گمانه‌زنی‌ها درباره عملکرد انتخاباتی طیف نزدیک به علی لاریجانی با نزدیک شدن به انتخابات بیشتر از قبل شده است.

لاریجانی لیست می‌دهد یا ائتلاف می‌کند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - هر چه به انتخابات نزدیک می‌شویم، معادلات انتخاباتی نیز روشن‌تر می‌شود اما این به معنای آن نیست که از همین حالا همه چیز معلوم شده و اما و اگری باقی نمانده است. به هرحال اینجا ایران است و طبق تجربه تا آخرین دقایق منتهی به انتخابات نیز امکان تغییر و تحولاتی وجود دارد. همین است که شاهدیم هنوز تکلیف لیست‌های انتخاباتی معلوم نشده و در درون هر جریان و گروه سیاسی تکاپو باقی است.

یکی از نامعلوم‌های این انتخابات در شرایط فعلی، عملکرد انتخاباتی علی لاریجانی و طیف نزدیک به آن است. همان گروهی که از اعتدال و توسعه‌ای‌ها گرفته تا گروه‌هایی از اصلاح‌طلبان امید به ائتلاف با آن دارند و موفقیت خود را در گروه آن می‌بینند. 

آنطور که به نظر می‌رسد اما لاریجانی نه درباره ائتلاف با هیچ طیف دیگری تصمیم گرفته و نه درباره ارائه لیست جداگانه. شاهد آنه در روزهای اخیر اخباری مبنی حمایت علی لاریجانی از لیستی تحت عنوان «سامان» منتشر شده بود، دیروز اما منصور حقیقت‌پور از نزدیکان لاریجانی با رد اخبار منتشره درباره ورود مجدد لاریجانی به عرصه سیاست با لیست انتخاباتی سامان، گفت: این خبر از اساس کذب محض است و مانند این است که بگویند لاریجانی به ایسلند رفت! اما آن چیزی که من از «سامان» می‌شناسم، یک بانک سامان، یک سازمان هواپیمایی و یک شهری با نام سامان در چهارمحال بختیاری است.

 حقیقت‌پور اخبار مبنی بر احتمال ائتلاف لاریجانی با اعتدال و توسعه را نیز رد کرده و در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون جلسه‌ای با حزب اعتدال و توسعه برای ائتلاف در انتخابات برگزار کرده‌اید؟ نیز گفته: تا امروز که ۱۸ بهمن است نه جلسه‌ای برای ائتلاف برگزار کرده‌ایم و نه سرلیستی داریم.

با در نظر گرفتن این حرف‌ها بعید است که لاریجانی و نزدیکانش تمایلی به ائتلاف داشته باشند و لیستی هم در کار باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها