کد خبر: 702758
تاریخ انتشار :

به نقل از دیگران؛

عضو شورای مرکزی کارگزارن: ائتلاف طبیعی است

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و سازندگی می‌گوید: ۹۰ درصد مردم ایران اصلاح‌طلب هستند و هر کاندیدایی از قشر عادی جامعه که ثبت‌نام کرده باشد، اصلاح‌طلب محسوب می‌شود، شاید وزارت کشور از این منظر به قضیه نگاه می‌کند و می‌گوید اصلاح‌طلبان را تایید می‌کنیم.

عضو شورای مرکزی کارگزارن: ائتلاف طبیعی است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

نامه نیوز - «ائتلاف طبیعی است.» این عبارتی است که عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین به آن اشاره می‌کند و در نهایت از امکان ائتلاف کارگزاران سازندگی، ندای ایرانیان و اعتماد ملی خبر می‌دهد.

اما اظهارات او تنها به ائتلاف میان اصلاح‌طلبان باقی نماند چنانچه در پاسخ به ادعای وزارت کشور مبنی بر تایید صلاحیت بیش از ۱۵۰۰ اصلاح‌طلب یادآور می‌شود که ۹۰ درصد مردم ایران اصلاح‌طلب هستند.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با علی محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی را می‌خوانید:

********

*آقای نمازی! اخیرا آقای مرعشی عنوان کردند در جریان انتخابات پیش رو حزب کارگزاران سازندگی در حوزه‌هایی که نامزد اصلاح‌طلب قابل دفاع حضور دارند، از آنها دفاع می‌کند، آیا در کلان شهرهایی نظیر تهران یا اصفهان یا ...داوطلب اصلاح‌طلب قابل دفاعی تایید صلاحیت شده که حزب کارگزاران سازندگی از او حمایت کند؟

با توجه به اینکه بنده به عنوان معاون امور استان‌های در حال بررسی وضعیت داوطلبین در استان‌ها هستم، در تهران و اصفهان چهره‌های شاخص در انتخابات ثبت‌نام نکردند، در حقیقت در شهرستان اصفهان چهره‌ها از ثبت‌نام استقبال نکردند و تعداد کمی از چهره‌های شناخته شده که ثبت‌نام کردند هنوز نتیجه احراز صلاحیت آنها اعلام نشده است. موردی که اکنون بنده اطلاع دارم این است در استان اصفهان چهره شاخصی تایید صلاحیت نشده است.

۹۰ درصد مردم ایران اصلاح‌طلب هستند

*از طرفی وزارت کشور اعلام می‌کند ۱۵۶۰ اصلاح‌طلب تایید صلاحیت شدند و از طرف دیگر اصلاح‌طلبان می‌گویند فرد شاخص اصلاح‌طلبی هنوز تایید صلاحیت نشده است، فکر می کنید مبنای وزرات کشور برای این آمار چیست؟

۹۰ درصد مردم ایران اصلاح‌طلب هستند و هر کاندیدایی از قشر عادی جامعه که ثبت‌نام کرده باشد، اصلاح‌طلب محسوب می‌شود، شاید وزارت کشور از این منظر به قضیه نگاه می‌کند و می‌گوید اصلاح‌طلبان را تایید می‌کنیم. به عبارت دیگر ۹۰ درصد مردم ایران معتقد به براندازی و حرکت‌های قهرآمیز نیستند بلکه به دنبال اصلاح امور هستند.

احتمال لیست دادن کارگزاران وجود دارد

*شرایط به نوعی رقم خورده که اگر اصلاح‌طلبان لیست ندهند آنها را متهم به تحریم می‌کنند و اگر با چنین داوطلبینی لیست بدهند، احتمال شکست آنها فراوان است. به نظر شما اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند از این دوگانگی رها شوند؟

جبهه اصلاحات راهبرد خود را اعلام کرده و راهبردش هم این است که چون کاندیدا نیست ما نمی‌توانیم در انتخابات شرکت کنیم اما امکان دارد برخی احزاب اصلاح‌طلب مانند کارگزاران سازندگی، ندای ایرانیان و اعتماد ملی بخواهند لیست بدهند، البته در حال حاضر ما تاییدیه‌ها را جداگانه رصد می‌کنیم اگر رأی‌آور و اصلاح‌طلب باشند، در دایره ارزیابی قرار می‌دهیم و اگر ارزیابی‌ها به اینجا رسید که ما می‌توانیم این افراد را داخل لیست قرار بدهیم، آن وقت اعلام خواهیم کرد، یعنی افرادی را داخل لیست قرار می‌دهیم که انتخاب شوند.

۳ شرط حزب کارگزاران برای حمایت از کاندیداها در انتخابات مجلس به روایت نمازی /احتمالا لیست می دهیم

*بنابراین حزب کارگزاران برای انتخابات مجلس لیست اعلام می‌کند...

حزب کارگزاران سازندگی از قبل اعلام کرده که ما قصد ورود به انتخابات داریم بر همین اساس الان در حال بررسی هستند، لذا امکان لیست دادن توسط حزب کارگزاران سازندگی وجود دارد.

*منظور شما از اینکه گفتید « امکان دارد کارگزاران سازندگی، ندای ایرانیان واعتماد ملی بخواهند لیست بدهند.» این بود که ائتلافی میان این ۳ حزب شکل خواهد گرفت و یا هر کدام جداگانه لیستی ارائه می‌کنند؟

بنده بارها گفتم کار طبیعی احزاب این است که اگر کاندیداهای مشترک داشتند باید با هم ائتلاف کنند و این امر طبیعی است.

اصلاح‌طلبی، مولفه اول کارگزاران برای حمایت از کاندیداهاست

*اگر در یکی از حوزه‌های انتخابیه علاوه بر نامزد اصلاح‌طلب یک نامزد اعتدالی هم حضور داشته باشد، آن وقت وضعیت به چه صورت خواهد بود؟

در راستای حمایت از داوطلبان میانگین امتیاز از ۳ مولفه برای کارگزاران اهمیت دارد که عبارتند از رأی‌آوری، اصلح‌طلب بودن و زمینه همکاری در آینده. بنابراین اگر نامزدی بخواهد مورد حمایت حزب کارگزاران سازندگی قرار بگیرد ما این ارزیابی را در مورد آنها انجام می‌دهیم، به این ترتیب که میزان رأی‌آوری ، اصلاح‌طلب بودن و آمادگی ادامه همکاری را می‌سنجیم، آنچه به عنوان شرط اول برای ما اهمیت دارد، اصلاح‌طلبی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها