کد خبر: 703002
تاریخ انتشار :

تحلیل‌ دیگران؛

راهبرد جبهه اصلاحات؛ از دانشگاه تا زندان

فرهیختگان نوشت: امروز جبهه اصلاحات دو راهبر دارد؛ یکی در دانشگاه و دیگری در زندان، یکی در مسیر واقع‌گرایی و دیگری در بن‌بست رادیکالیسم.

راهبرد جبهه اصلاحات؛ از دانشگاه تا زندان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - بیانیه 110 فعال سیاسی اصلاح طلب خواهان مشارکت در انتخابات و رویارویی آنها با جبهه اصلاحات که تاکید بر عدم مشارکت دارد، در روزهای اخیر حاشیه‌ساز بوده و پرده از وضعیت درون جریانی اصلاح‌طلبان برداشته است. 

روزنامه فرهیختگان در این ارتباط نوشته: امروز جبهه اصلاحات دو راهبر دارد؛ یکی در دانشگاه و دیگری در زندان، یکی در مسیر واقع‌گرایی و دیگری در بن‌بست رادیکالیسم. 

اگر بدنه اصلی و هسته سخت نامه 110 مشارکت‌جوی اصلاح‌طلب جامعه‌شناسی‌خوانده‌ها و روزنامه‌نگارها و عمل‌گرایان تکنوکرات هستند، موتور محرک تحریم‌طلبی مصطفی تاجزاده است. تاجزاده‌ای که آنقدر به انسداد کشاندن اصلاح‌طلبان برایش موضوعیت دارد که از همان زندان با اساتید دانشگاه ارتباط می‌گیرد تا آنها را قانع کند که برای افزایش مشارکت در انتخابات کاری نکنند، اما این 110 نفر فعلا کاری را کرده‌اند که محمد خاتمی در زمستان سال 90 انجام داد و ظاهرا در اسفندماه 1402 انجام نمی‌دهد.

واقعیت‌گریزی و تاجزاده‌بودن البته زمین بازی اختصاصی طیفی از اصلاح‌طلبان نیست، در میان رقبای آنها در جریان اصولگرا و بخشی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی هم این روند دیده می‌شود. شاید این بخش دوم جدی‌تر هم باشد، واقعا اگر مسئولی بخش مهمی از واقعیت انتخابات را کمپین تحریم بداند که از اپوزیسیون خارج و داخل تا بخشی از متحجران داخلی را در بر می‌گیرد، آن وقت وضع اینترنت این‌گونه می‌ماند که این روزها هست؟

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها