کد خبر: 703028
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

بایدن خواب آلود بر لبه پرتگاه

آیا دموکراتها نامزد انتخاباتی خود را عوض می کنند؟

بایدن خواب آلود بر لبه پرتگاه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - سران حزب دموکرات در تب و تاب عواقب و تبعات انتشار گزارش بازپرس ویژه پرونده مخفی سازی اسناد محرمانه توسط رئیس جمهور کنونی آمریکا به سر می برند.در این گزارش، تاکید شده که به سبب شرایط جسمی و روانی بایدن ( ناشی از کهولت سن) ، توصیه ای نسبت به بازخواست وی نمی شود! پس از انتشار این گزارش، نظرسنجی مشترک "آیپسوس" و ABC  انتشار یافت که در آن، اکثر شهروندان آمریکایی بایدن را فردی پیر و از کارافتاده برای حضور دوباره در کاخ سفید قلمداد کرده اند. به نظر می رسد حتی اکثریت نسبی  دموکراتها نیز چنین نظری دارند. در رای دهندگان مستقل، این تعداد بیشتر است..

بر اساس این نظرسنجی ، 86 درصد از آمریکایی ها فکر می کنند بایدن 81 ساله برای یک دوره دیگر به عنوان رئیس جمهور پیرتر از آن است. این رقم شامل 59 درصد از آمریکایی‌هایی است که فکر می‌کنند هم او و هم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان، بیش از حد مسن هستند و 27 درصد که فکر می‌کنند فقط بایدن خیلی پیر است.به عبارت بهتر، اگرچه ترامپ نیز از دید بسیاری از رای دهندگان آمریکایی مسن تلقی می شود، اما وضعیت بهتری نسبت به بایدن در نظرسنجی ها دارد. 

شصت و دو درصد از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند ترامپ که 77 سال سن دارد، برای ریاست‌جمهوری خیلی مسن است. تفاوت زیادی در نحوه نگاه حزب‌ها به نامزدهای مربوطه وجود دارد - 73 درصد از دموکرات‌ها فکر می‌کنند بایدن  برای خدمت کردن خیلی پیر است، اما تنها 35 درصد جمهوری‌خواهان فکر می‌کنند ترامپ برای خدمت کردن خیلی پیر است. 91 درصد از مستقل‌ها فکر می‌کنند بایدن برای خدمت کردن خیلی پیر است و 71 درصد در مورد ترامپ نیز همین را می‌گویند. همان گونه که مشاهده می شود، اصلی ترین خطر انتخاباتی از سوی رای دهندگان مستقل متوجه بایدن و دموکراتهاست. باید توجه داشت که رای دهندگان مستقل، عملا برنده انتخابات ریاست جمهوری را در ایالات حساس و تعیین کننده مشخص خواهند کرد.در سال 2016 میلادی ، حمایت مستقل ها از ترامپ منتج به پیروزی وی بر هیلاری کلینتون شد و در سال 2020 نیز هدایت آرای مستقل ها به سبد رای بایدن منجر به تسلط دموکراتها برکاخ سفید گردید. به نظر می رسد این بار وزنه رای مستقل ها ، به سود ترامپ سنگینی می کند. این بدترین خبر ممکن برای سران حزب دموکرات محسوب می شود. در چنین شرایطی آنها ناچار به تغییر گزینه نهایی ریاست جمهوری خود خواهند بود. 

همان گونه که اشاره شد، نظرسنجی جدید پس از گزارش هفته گذشته از سوی رابرت هور، بازپرس ویژه انجام شد، که توصیه می کرد بایدن به دلیل دست زدن به اسناد طبقه بندی شده در زمان خارج از سمت خود با اتهاماتی مواجه نشود، اما آمادگی روانی او را مورد تردید قرار داد. کامالا هریس، معاون رئیس جمهور این گزارش را محکوم کرده است.دموکراتها مدعی هستند این گزارش با انگیزه سیاسی نگاشته شده تا موقعیت بایدن را در کاخ سفید تضعیف کند. فارغ از صحت یا سقم ادعای دموکراتها، اکنون نظرسنجی ها می گوید چنین موضوعی ( تضعیف شدید موقعیت بایدن ) محقق شده است! آیا دموکراتها مهره بازی خود را در انتخابات ریاست جمهوری به زودی تغییر خواهند داد؟!

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها