کد خبر: 703034
تاریخ انتشار :

پیش بینی دمای هوای کشور | ورود سامانه بارشی از فردا

سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور طی فردا و کاهش دمای هوای پایتخت از پایان هفته خبر داد.

پیش بینی دمای هوای کشور | ورود سامانه بارشی از فردا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

صادق ضیاییان براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهار کرد: امروز(۲۴ بهمن ماه) در شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و دریای عمان رگبار و رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. در سایر نقاط کشور تا روز چهارشنبه جوی آرام خواهیم داشت.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر چهارشنبه (۲۵ بهمن‌ماه) سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و در شمال غرب و غرب کشور سبب بارش خواهد شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: پنجشنبه با تقویت این سامانه در جنوب غرب کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال فارس، دامنه‌های البرز مرکزی و غرب سواحل دریای خزر بارش همراه با کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود. بیشینه بارش در روز پنجشنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری و نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل خواهد بود.

 وی در ادامه اظهار کرد: روزجمعه‌ (۲۷ بهمن ماه) با ادامه فعالیت این سامانه علاوه بر مناطق ذکر شده، در مرکز کشور، نیمه شمالی بوشهر و فارس، دامنه‌های البرز شرقی، شمال شرق کشور و سواحل دریای خزر نیز بارش رخ می دهد. بارش در ارتفاعات و نقاط سردسیر به‌صورت برف و در جنوب و جنوب غرب کشور رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

ضیاییان در ادامه گفت: شنبه (۲۸ بهمن ماه) فعالیت این سامانه در شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت همچنین شنبه در استان فارس، مناطقی از کرمان، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: پنجشنبه و جمعه خلیج فارس مواج خواهد شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا ( ۲۵ بهمن) نیمه ابری تا ابری و غبار محلی، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (۲۶ بهمن) نیمه ابری تا ابری، از بعد از ظهر بارش باران و وزش باد با حداقل دمای۱۱ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۷- و ۴-  درجه سانتیگراد و اهواز و بوشهر با بیشینه دمای ۲۸ و ‌۲۶  درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها خواهند بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها