کد خبر: 703202
تاریخ انتشار :

سخنگوی شورای وحدت خبر داد؛

اعلام لیست شورای وحدت

متکی اعلام کرد: لیست نهایی شورای وحدت در تهران و شهرستانها به زودی اعلام می‌شود.

اعلام لیست شورای وحدت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

منوچهر متکی، دبیر اجرایی و سخنگوی شورای وحدت، در یکصد و بیستمین نشست هیئت عالی که امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، اعلام کرد: "ما با جمع زیادی از نامزدهای مجلس شورای اسلامی جلسات مصاحبه و ارزیابی برگزار کرده‌ایم و این مصاحبه‌ها با حضور اعضای هیئت عالی و در فضایی کارشناسی و نخبگانی صورت پذیرفته است."

وی اظهار داشت: "با جمع بندی این مصاحبه‌ها و اخذ جمع بندی فرآیند شورای وحدت در استانها، به زودی لیست نهایی و مستقل ارائه خواهد شد."

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه در تهران، فعلاً دو برابر ظرفیت یعنی ۶۰ نفر را معرفی و مجددا ارزیابی نهایی خواهیم داشت، افزود: "در عین حال برای اینکه وحدت بین نیروهای انقلابی و ارزشی فراهم آید، کماکان باب مذاکره با آنها و تشکل‌های انقلابی باز است تا هر جا که لازم باشد مذاکره صورت پذیرد."

متکی اظهار کرد: "در برخی حوزه‌ها افراد و نامزدهای شورای وحدت قطعی و مشخص شده‌اند و در برخی استان‌ها نیز در آخرین مرحله تصمیم‌گیری هستیم، از این رو جمع‌بندی و اعلام نهایی را به زودی خواهیم داشت."

نامزدهای شورای وحدت در استان خراسان شمالی مشخص شدند

نامزدهای نهایی شورای وحدت اصولگرایان برای حوزه انتخابیه خراسان شمالی در انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

به گزارش ایلنا، دو نامزد نهایی از حوزه انتخابیه بجنورد، راز جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم معرفی شدند. بر این اساس محمد وحیدی و موسی‌الرضا ثروتی از سوی شورای وحدت در استان خراسان شمالی انتخاب شدند.

همچنین هر دو‌ نامزد میثاق نامه شورای وحدت را نیز امضا کرده‌اند.

ارزیابی نامزدهای انتخابات در شورای وحدت استان اردبیل خاتمه یافت

قائم مقام اجرایی شورای وحدت استان اردبیل از پایان ارزیابی نامزدهای حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین با حضور دبیران و ارزیابان احزاب این شورا خبر داد و گفت: نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت بعد از بررسی نهایی در شورای مرکزی در تهران، به مردم معرفی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مصطفی کریمی روز چهارشنبه در سومین و آخرین جلسه ارزیابی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در اردبیل اظهار کرد: تاکنون ۱۸ نامزد از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین در شورای وحدت استان اردبیل مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: چهار نفر دیگر از داوطلبان حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین نیز برای حضور در جلسات ارزیابی شورای وحدت استان اردبیل اعلام آمادگی و تمایل کرده بودند که به علت تنگنای وقت، پرونده ارزیابی‌ها امروز بسته شد و دیگر فرصتی برای ادامه ارزیابی اولیه نمانده است.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: نامزدهای حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌های استان اردبیل هم از سوی شورای وحدت شهرستانها ارزیابی شده اند اما هنوز این ارزیابی نهایی نشده است.

وی یادآورشد: به زودی نامزدهای معرفی شده از ناحیه شورای وحدت شهرستان‌ها را به شورای وحدت مرکز استان دعوت خواهیم کرد تا با ارزیابی نهایی، آخرین لیست نامزدهای مورد نظر شورای وحدت را برای جمع بندی کلی به تهران ارسال کنیم.

کریمی ادامه داد: طبق دستورالعمل شورای وحدت، اسامی ۲ برابر ظرفیت نمایندگان استان یعنی ۱۴ نفر را از پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل، بعد از نهایی شدن جمع بندی ارزیابی‌ها و لحاظ شاخص‌های مدنظر، برای تایید و اعلام نهایی به شورای وحدت مرکز در تهران ارسال خواهیم کرد.

قائم مقام اجرایی شورای وحدت استان اردبیل گفت: شورای وحدت در مرکز کشور بعد از بررسی‌های لازم، هفت نامزد مدنظر خود از حوزه های انتخابیه استان اردبیل را به عنوان نامزدهای مورد حمایت در این استان به ما اعلام خواهد کرد و ما نیز اسامی آنها را به مردم اعلام خواهیم کرد.

کریمی تصریح کرد: در جلسات ارزیابی نامزدهای مجلس شورای اسلامی در اردبیل، از نامزدهای رد صلاحیت شده دعوت نکردیم تا شائبه ای در افکار عمومی ایجاد نشود و همه دعوت شده‌ها افرادی بودند که صلاحیت‌های آنها توسط شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفته بود.

وی اظهار کرد: شورای وحدت با محوریت جامعه روحانیت مبارز کشور و بدون گرایش به چپ و راست و به صورت مستقل و فراجناحیاز همه جریانات و سلایق سیاسی حمایت می‌کند و بجز معاندان نظام و ملت، همه در قالب شورای وحدت، امکان حضور و فعالیت سیاسی اجتماعی دارند.

قائم مقام اجرایی شورای وحدت استان اردبیل تصریح کرد: بر اساس راهبرد و اساسنامه این شورا، همه مردم ایران (به استثنای معاندان و دشمنان) جزو نیروهای انقلابی و ولایی به شمار می‌روند و آیه ۱۰۳ سوره آل عمران «واعتصموا بحبل اللـه جمیعا ولا تفرقوا. و همگی به ریسمان خدا (قرآن و اسلام، و هر وسیله وحدت)، چنگ زنید، و پراکنده نشوید» راهبرد شورای وحدت است.

کریمی گفت: برنامه کاری شورای وحدت استان اردبیل، فصلی و منحصر به دوره انتخابات نیست بلکه بعد از انتخابات نیز فعالیت‌ها برای تربیت نیروی تراز انقلاب و مطالبه گری از مسئولان ادامه خواهد یافت.

حجت الاسلام محمد باقر قاسمی معاون امور روحانیون شورای وحدت در استان اردبیل هم امروز در آخرین جلسه ارزیابی نامزدهای حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و با اشاره به عشق و علاقه مردم استان اردبیل به امام حسین (ع) و عباس (ع)، به طور اجمالی به شرح وقایع ولادت و فضائل ابا عبدالله الحسین(ع) و ابوالفضل العباس پرداخت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها