کد خبر: 703476
تاریخ انتشار :

تحلیل‌ دیگران؛

شورش علیه رادیکال‌های اصلاحات

صبح نو نوشت: تحریم و انسدادطلبی در نهایت کار را به جایی رساند که شاهد شورش بدنه علیه رأس باشیم.

شورش علیه رادیکال‌های اصلاحات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - شکاف بین طیف‌های مختلف اصلاح‌طلبی هر روز بیشتر می‌شود. مواضع اخیر جبهه اصلاحات بیش از هر وقت دیگری مورد نقد است و با واکنش چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای در این جریان سیاسی همراه شده است. واکنش‌هایی که حاکی از شکاف عمیق‌تر بین اصلاح‌طلبان است. 

روزنامه صبح نو در این ارتباط نوشته:‌ تحریم و انسدادطلبی در نهایت کار را به جایی رساند که شاهد شورش بدنه علیه رأس باشیم. در روزهایی که عمل‌گراها توپخانه خود علیه رادیکال‌ها را روشن کرده‌اند و رئیس دولت اصلاحات نیز با حمایت نیم‌بند از آنها به دنبال آرام کردن فضا بود، انتقادها از رادیکال‌ها افزایش پیدا کرده است. 

محمد قوچانی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در سرمقاله شماره دیروز ارگان حزب متبوعش، با انتقاد از خودکامگی و انفعال حاکم بر جبهه اصلاحات نوشت: «بیانیه 110 چهره‌ اصلاح‌طلبِ میانه‌رو و توسعه‌گرا برای روزنه‌گشایی در کشور نشان از ناکارآمدی و نارسایی نهادهای سیاسی موجود در جریان اصلاحات به‌خصوص جبهه اصلاحات دارد.» 

این فعال سیاسی اصلاحات که نوشته‌هایش در سال‌های گذشته، معرفی تفکرات اصلاح‌طلبان بوده است، با تاختن بر سیطره اتحاد ملت بر جبهه اصلاحات تأکید می کند که جبهه اصلاحات عملا در یک حزب ادغام شده و معتقد است که هسته سخت جبهه اصلاحات سعی دارد به هر قیمت هژمونی خود را حفظ کند. قوچانی با خوانش دوباره تئوری حجاریان به این موضوع می‌پردازد که جریان حاکم بر جبهه اصلاحات در میان دوگانه خانه و خیابان، موضع نافرمانی مدنی را دنبال می‌کند و با انتقاد از این روند تأکید می‌کند که عرصه سیاست، عرصه اجتهاد و تحقیق است؛ نه انفعال و تقلید نافرمانی مدنی.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها