کد خبر: 703566
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

ائتلاف دور از دسترس؟!

10 روز به انتخابات مانده و در جریان اصولگرا غیر از ابراز امیدواری، نشانی از ائتلاف و ارائه لیست واحد نیست.

ائتلاف دور از دسترس؟!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - 10 روز تا انتخابات مانده و تکلیف لیست اصلاح‌طلب امروز و فردا مشخص خواهد شد. در جبهه اصولگرایی اما وضعیت نامعلوم‌تر است. هنوز حرف از ائتلاف می‌زنند و نشانه‌ای دیده نمی‌شود. اختلافات بین شورای ائتلاف و طیف‌های تندروتر مثل پایداری و شرایط عمیق به نظر می‌رسد. گویی که این طیف‌ها به هیچ روز حاضر به پذیرش سرلیستی قالیباف نیستند و درباره اعضای لیست نیز اما و اگرهایی وجود دارد. همین است که شاهدیم سخنگوی شورای ائتلاف در تازه‌ترین اظهار نظر خود تاکید کرده که فقط سرلیستی قالیباف قطعی است. باید منتظر ماند و دید که گروه‌های اصولگرای دیگر اولا گزینه‌های سرلیستی خود را کنار گذاشته و به سرلیستی قالیباف که به معنی تداوم ریاست او بر مجلس است، رضایت می‌داند یا خیر. از سوی دیگر باید دید که آنها بر سر تعداد اعضای خود در لیست مورد بحث توافق خواهند کرد یا خیر. 

خود شورای ائتلافی‌ها البته هنوز سعی دارند امیدشان به همراهی دیگر گروه‌ها را حفظ کنند. شاهد آنکه رضا تقی پور انوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به فعالیت خود در شورای ائتلاف گفته: در این شورا مجموع گروه‌های سیاسی از جمله جمنای سابق یا شانا همکاری دارند.

تقی پور انوری درباره اینکه آیا جبهه پایداری و شورای ائتلاف به فهرست واحدی برای انتخابات پیش رو خواهند رسید یا خیر؟ گفت: این فرآیند به روند پیشرفت بین مسوولان دو حزب سیاسی بستگی دارد و تاکنون بر اساس اخباری که دریافت شده، در جهت اتحاد و ایجاد یک ائتلاف قوی‌تر، این دو جناح سیاسی همکاری لازم را انجام می‌دهند. حتی به نظر می‌رسد امنا (ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی) نیز به جمع این ائتلاف بپیوندد و ارائه فهرست واحد از سوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، جبهه پایداری انقلاب اسلامی و ائتلاف مردمی انقلاب اسلامی(امناء) دور از دسترس نیست.

حبیب‌الله بور بور رئیس فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب نیز با اشاره به اینکه جبهه پایداری انقلاب اسلامی با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هنوز به لیست واحد نرسیده‌اند، به ایرنا گفته: هنوز در این رابطه در شورای ائتلاف تصمیمی گرفته نشده است و هیچ یک از اعضای شورا نمی‌توانند تایید کنند که لیست به صورت واحد و یا جداگانه خواهد بود اما احتمال وقوع هر نوع اتفاقی تا ۲۴ ساعت قبل از تبلیغات وجود دارد.

این شکل ابراز امیدواری‌ها اما به نظر نمی‌رسد که چندان به واقعیت نزدیک باشد. چراکه اگر این ائتلاف در دسترس بود اکنون نشانه‌هایی فراتر از ابراز امیدواری باید مشاهده می‌شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها