کد خبر: 703619
تاریخ انتشار :

اظهارات دبیرکل حزب ندا درباره لیست ۱۱۰ نفره احزاب اصلاح‌طلب در شهرستان‌ها

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: برخی احزاب اصلاح طلب لیست ۱۱۰ نفره در شهرستان‌ها معرفی خواهند کرد.

اظهارات دبیرکل حزب ندا درباره لیست ۱۱۰ نفره احزاب اصلاح‌طلب در شهرستان‌ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سید شهاب طباطبایی در گفت و گو با ایسنا درباره رویکرد حزب ندای ایرانیان نسبت به جبهه اصلاحات اظهار کرد: رویکرد ما در حزب ندای ایرانیان با جبهه اصلاحات تفاوتی ندارد. رویکرد اصلاح طلبانه پیدا کردن هر روزنه ای برای اصلاح است ولو این روزنه اندک باشد.

وی افزود: جدایی از جبهه اصلاحات وجود ندارد، البته برخی اختلاف دیدگاه وجود دارد که گروه های سیاسی را از هم متمایز می کند. کل جریان اصلاحات بر اصلاح امور از داخل و دورن نظام اعتقاد دارد ولی ممکن است تاکتیک های مختلفی به کار بگیرد.

طباطبایی خاطرنشان کرد: پیش ثبت نام انتخابات موجب غافلگیری جریان های سیاسی شد و فرصت اقناع بسیاری از نخبگان برای حضور در انتخابات را گرفت که وزارت کشور بانی این قصه بود. سپس ردصلاحیت گسترده انجام شد ولی در نهایت تعدادی از افراد متعلق به جبهه اصلاحات تایید شدند.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان درباره افراد لیست اصلاح طلبان گفت: ما باید داوطلبان شناخته شده و قابل رقابت را در لیست قرار می دادیم و صرف انتساب فرد به اصلاحات کافی نبود بنابراین حزب ندا و برخی احزاب اصلاح طلب تقریبا به لیست مشترک ۱۱۰ نفره در سراسر کشور از مجموعه اصلاح طلبان و معتدلی رسیدیم. البته این افراد از غیر تهران بوده و مخصوص شهرستان هاست که تا فردا این لیست ها نهایی شده و در حوزه هایی که داوطلب داریم، لیست معرفی می کنیم. ما چهره‌ای قابل رقابت را در شهرستان ها انتخاب کرده ایم. در تهران علی مطهری سر لیست خواهد بود و ما از آن لیست حمایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خاتمی، روحانی و لاریجانی از این لیست حمایت خواهند کرد؟ گفت: از خودشان بپرسید. ما گفت و گو در این زمینه با این افراد نداشته ایم.

وی درباره امکان رای آوری لیست اصلاح طلبان، خاطرنشان کرد: رای آوری ما به مشارکت مردم بستگی دارد. همه دلایل ما برای مشارکت مردم در بیانیه ۱۱۰ نفره روزنه گشایی آمده و مردم و نخبگان سیاسی این بیانیه را بدون پیش داوری و بدون توجه به نام ها، با توجه به ایده بیانیه و با محوریت حل مساله و رویکرد اصلاح طلبانه بخوانند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها