کد خبر: 703989
تاریخ انتشار :

خبر مهم رئیس سازمان انرژی اتمی

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت:‌ با توجه به طرح‌های توسعه‌ای صنعت هسته‌ای، اکنون از فناوری‌ هسته‌ای در ۱۵۰ مجتمع بزرگ و عظیم صنعتی در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، سیمان، صنایع سلولزی و ... استفاده می‌شود.

خبر مهم رئیس سازمان انرژی اتمی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد اسلامی‌ رییس سازمان انرژی اتمی ایران در جریان سفر به استان خوزستان از شرکت پالایش نفت آبادان بازدید کرد.

اسلامی در جریان بازدید از شرکت پالایش نفت آبادان گفت: سازمان انرژی اتمی ایران از فناوری‌هایی برخوردار است که غیر از استفاده در تولید محصولات در صنعت هسته‌ای در سایر صنایع نیز موثر است.

وی افزود: سازمان انرژی اتمی ایران از فناوری‌هایی نظیر تولید ابزار دقیق تولید شده در صنعت هسته‌ای برخوردار است و این فناوری‌ها نه تنها در این صنعت بلکه در سایر صنایع حساس کشور نظیر نفت، گاز و پتروشیمی، برای اندازه‌گیری و کنترل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: اکنون از فناوری‌ هسته‌ای در ۱۵۰ مجتمع بزرگ و عظیم صنعتی در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، سیمان، صنایع سلولزی و ... استفاده می‌شود.

اسلامی گفت: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای صنعت هسته‌ای، گسترش همکاری‌ها با شرکت پالایش نفت آبادان و دیگر صنایع پالایشی در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار دارد.

معاون رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: صنعت هسته‌ای، ‌یک نقطه مهم و گلوگاهی محسوب می‌شود که به‌ لطف الهی و با تلاش همکاران شاهد به ثمر رسیدن فناوری‌های مرتبط با آن هستیم و صاحبان صنایع گوناگون که به دنبال قطع وابستگی به خارج از کشور و واردات ابزارها و تجهیزات هستند، اکنون از محصولات فناورانه تولید شده در سازمان انرژی اتمی ایران استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: محصولات تولید شده در سازمان انرژی اتمی ایران در صنایع گوناگون وارد مدار شده و مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

استفاده از فناوری‌های هسته‌ای، بسترساز پیشرفت صنایع پالایشی

حکیم قیم، مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان نیز در جریان دیدار با رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای این پالایشگاه بدون شک استفاده از فناوری‌های نوین و تکنولوژی‌های جدید می‌تواند بستری مناسبی برای انجام امور فراهم کند.

وی افزود: صنایع نفت و هسته‌ای هر دو با تحریم‌های ظالمانه و گسترده مواجه هستند، اما با این وجود شاهد پیشرفت‌های چشمگیر این صنایع هستیم و تجربه نشان داده که با آگاهی یافتن دوجانبه از امکانات یکدیگر می‌توانیم به پیشرفت‌های خوبی دست یابیم.

قیم خاطرنشان کرد: خوشبختانه انرژی هسته‌ای در سال‌های گذشته بسیار خوش درخشیده و شاهد تاثیرات فراوان این صنعت در حوزه‌های پزشکی، صنعتی و... بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان عنوان کرد: حضور رییس سازمان انرژی اتمی ایران در شرکت پالایش نفت آبادان می‌تواند سبب گشایش روزنه‌هایی شود تا بتوانیم از دستاوردهای مفید صنعت هسته‌ای در امور مختلف زیست محیطی و انجام فرایندها در این پالایشگاه استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: امید است بازدید امروز نقطه آغازی برای همکاری‌های دوجانبه باشد و شاهد گسترش صنعت هسته‌ای در صنعت پالایشی باشیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها