کد خبر: 703992
تاریخ انتشار :

پورمحمدی: مسئولیت خبرگان تعیین سرنوشت عالی کشور است نه امور روزمره

مصطفی پورمحمدی گفت که اگر خود اعضای مجلس خبرگان برای انجام ماموریت و رسالت‌شان فعالیت بیشتری کند تا این آگاهی افزایش پیدا کند، طبعا به نشاط و جاذبه‌ی مشارکت بیشتر در انتخابات می‌انجامد.

پورمحمدی: مسئولیت خبرگان تعیین سرنوشت عالی کشور است نه امور روزمره
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت الاسلام پور محمدی که در انتخابات آتی خبرگان کاندیدا شده است، در غرفه‌ی انصاف نیوز درباره‌ی علت پایین بودن جایگاه خبرگان در افکار عمومی گفت: جایگاه رهبری به عنوان مهم‌ترین جایگاه مدیریتی و هدایت عمومی و اداره‌ی کشور بسیار تعیین کننده و روشن است و طبیعی است که به دلیل این که جایگاه رهبری بالاترین موقعیت دینی و سیاسی کشور است، مجلسی که این جایگاه را می‌خواهد تعیین تکلیف کند، قوام ببخشد و منتخب‌اش این جایگاه عالی را بر عهده می‌گیرد، طبیعتا جایگاه مجلس خبرگان بالاست. اما مساله‌ای که هست چون خبرگان هر هشت سال یک بار است شوری آن از انتخابات‌های مجلس یا ریاست جمهوری کمتر است.

او البته از سوی دیگر گفت: این تیمی که برای خبرگان انتخاب می‌شوند الان مسئولیتشان این نیست که فردا تحول مستقیم فوری انجام بدهند. اینها انتخاب می‌شوند برای روزی که اتفاقی برای کشور می‌افتد، در آن لحظه کشور هیچ اضطرابی، اشکالی و توقفی در اداره‌اش پیش نیاید. از این جهت به تعبیر بعضی یک ذخیره عظیم سیاسی و معنوی برای کشور است. معنی‌اش این نیست که الان استفاده‌ی جاری از آن می‌شود. برای لحظه‌ی تعیین سرنوشت عالی کشور است و از این جهت مسئولیت جاری بالفعل و روزمره ندارد که خیلی درگیری روزانه با افکار عمومی داشته باشد.

Capture

به گفته‌ی او، یک دلیل هم این است که کاندیداهایش معمولا کم است و آن شوری که تعداد زیاد کاندیدا می‌تواند در افکار عمومی ایجاد کند در خبرگان کمتر است. البته باید راهکاری پیدا کرد که تعداد کاندیداها بیشتر باشد تا آن شور و نشاط اجتماعی در افکار عمومی ایجاد شود.

پور محمدی معتقد است: اگر رسانه‌ها بیشتر روی این موضوع تمرکز کنند و خود اعضای خبرگان هم برای انجام ماموریت و رسالت‌شان فعالیت بیشتری تا این آگاهی افزایش پیدا کند، طبعا آن نشاط و جاذبه‌ی مشارکت بیشتر خواهد شد.

او در پاسخ به این گزاره که «بعضی معتقدند خبرگان باید به صورت مستمر عملکرد رهبری را رصد و بررسی کند»، گفت: آن پایش کاری جاری است اما کاری نیست که با افکار عمومی کار داشته باشد. البته برخی از حقوقدانان و اعضای مجلس خبرگان این نظر را دارند که یک سری وظایف دیگر هم دارد ولی بحث قانون اساسی و موضوعی حقوقی است. باید به نتیجه رسید. در گذشته‌ها هم بحث شده و اگر در مجلس خبرگان آینده هم بحث شود و آن وظایف تصویب شود، حتما تغییر خواهد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها