کد خبر: 704115
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

ماجرای جدایی سه حزب اصلاح‌طلب از جبهه اصلاحات چه بود؟

احزاب ندای ایرانیان و اعتماد ملی اظهارات محمدعلی وکیلی درباره جدایی برخی احزاب اصلاح طلب از جبهه اصلاحات را تکذیب کردند.

ماجرای جدایی سه حزب اصلاح‌طلب از جبهه اصلاحات چه بود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - گزاره انشعاب در درون جبهه اصلاح طلبی و بالاگرفتن اختلافات از خیل قبل‌تر یعنی از همان وقت که جامعه گرایان و قدرت گرایان رو به روی هم قرار گرفتند، مطرح شد. از همان وقتی که یک طیف خواهان مشارکت در انتخابات‌ها و استفاده از گزینه‌های حداقلی شدند و طیف رادیکال‌تر تحریم انتخابات را به مشارکت و باخت ترجیح دادند. در روزهای اخیر اما با نزدیک شدن به انتخابات پیش رو و تلاش گروه نخست برای روزنه‌گشایی شاهد تعمیق شکاف بین دو طیف اصلاح‌طلب بودیم. چنانچه بعد از ارائه بیانیه 110 نفر از فعالان اصلاح‌طلب تحت عنوان روزنه‌گشایی سخن از انشعاب در درون جریان اصلاح‌طلب جدی‌تر مطرح شد. فعالان سیاسی در این جریان از آذر منصوری و جواد امام و محسن آرمین و دیگران اظهارات داشتند که هر یک گواه نزدیک شدن به این انشعاب بود. تیر آخر را اما اظهارات محمد علی وکیلی، مدیرمسئول ابتکار زد. او با بیان اینکه بخشی از احزاب اصلاح‌طلب همچون کارگزاران، اعتمادملی و ندای ایرانیان، رسما راه خود را از جبهه اصلاحات جدا کردند و اکنون حول آقای علی مطهری برای ارائه لیست تهران جمع شده‌اند، گفت: این جدایی با بیانیه ۱۱۰ فعال اصلاح‌طلب مورد تائید قرار گرفت و با این تحولات جریان اصلاح‌طلب عملا به تکثر غیرقابل اجماع رسیده و امکان سیاست‌ورزی ذیل عنوان جبهه‌اصلاحات را از دست داده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان داشت: با جدایی‌های صورت گرفته زین پس جبهه اصلاح طلبان از موضوعیت افتاده است، در مطلع رونمایی از جریانات جدید اصلاح‌طلب و اعتدال ذیل عنوان جبهه عقلایی جامعه خواهیم بود.

چند ساعت از خبر داغ جدایی سه حزب مورد اشاره از جبهه اصلاحات نگذشته بود که تکذیبیه‌ها از راه رسید.   سعید نورمحمدی، سخنگوی حزب ندای ایرانیان با تاکید بر اینکه «حزب ندای ایرانیان، و احزاب کارگزاران و اعتماد ملی بنای جدایی از جبهه اصلاحات را ندارند» گفت: «نمی شود که به اصلاح قدرت سیاسی باور داشته باشیم ولی درون جریان خودمان به دنبال اصلاح نباشیم و برخوردهای قهری انجام دهیم. همان طور که نمی شود قائل به گفتگو با آمریکا باشیم ولی گفتگو با جریانات رقیب و نهادهای حاکمیتی را رها کنیم».

وی تاکید کرد: «حزب ندای ایرانیان با وجود انتقادات جدی که به جبهه اصلاحات دارد همچنان عضو این جبهه سیاسی است و بنای جدا شدن از آن را ندارد».

محمدصادق جوادی حصار، سخنگوی حزب اعتمادملی نیز خبر جدایی این حزب از جبهه اصلاحات را تکذیب کرد.

وی درباره سخنان وکیلی که «ایرنا» منتشر کرده بود، اعلام کرد که یا خبرگزاری برداشت اشتباه از صحبت‌های ایشان کرده است یا خود آقای وکیلی از اخبار موجود برداشت اشتباه کرده‌اند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها