کد خبر: 704439
تاریخ انتشار :

هاشمی‌طبا خطاب به قالیباف:

این ۲۰ وعده‌ای را که می‌گویید محقق شده، چرا ما ندیدیم؟!

مجلس جدید و رئیس آن به یاد داشته باشد که مجلس جای قول‌دادن نیست بلکه مجلس محل وضع قوانین تأثیرگذار بر حفظ و صیانت از کشور و ارائه امید به آینده برای آحاد مردم ایران است.

این ۲۰ وعده‌ای را که می‌گویید محقق شده، چرا ما ندیدیم؟!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مصطفی هاشمی طبا در روزنامه شرق نوشت: ریاست محترم مجلس چند بار گفته‌اند که باید تصمیمات مهم و سخت اتخاذ شود و البته نگفته‌اند که عامل این تصمیمات سخت کدام نهاد یا فرد است اما در مقام ریاست قانون‌گذاری طبعا می‌دانند که تصمیمات سخت و مهم نوعا توسط مجلس باید اتخاذ شود.

ایشان اشاراتی هم راجع به هدر دادن (نه بدمصرفی) سالانه مقادیر معتنابهی ارز داشته‌اند اما هرگز چنین مسائلی در مجلس مطرح نشده و هیچ تصمیم مهم و مشخصی در مجلس اتخاذ نشده است.

البته گاهی تحت شرایط سیاسی و غوغاسالاری مصوبه‌ای از مجلس می‌گذرد که معلوم نیست تا چه حد کشورمان از آن منتفع یا متضرر شده است. در مجلس جدید باید معلوم شود تصمیمات مهم و سخت کدام است و درمورد آن از طریق لایحه یا طرح اقدام شود تا کلام رئیس مجلس عملا منعقد شود.

ریاست محترم مجلس گفته‌اند از ۲۲ قول مجلس ۲۰ قول به نتیجه رسیده است و دو قول دیگر هم به‌زودی عملی می‌شود. اولا ما تاکنون قول‌هایی از مجلس دریافت نکرده‌ایم. مجلس هم قولی را به تصویب نرسانیده مگر رئیس مجلس چنین کاری کرده باشند که البته نمی‌تواند به‌عنوان قول مجلس تلقی شود. شاید قول‌هایی که ایشان در زمان نامزدی ریاست‌جمهوری داده‌اند منظور نظر ایشان بوده که البته هیچ‌یک عملی نشده است. مجلس جدید و رئیس آن به یاد داشته باشد که مجلس جای قول‌دادن نیست بلکه مجلس محل وضع قوانین تأثیرگذار بر حفظ و صیانت از کشور و ارائه امید به آینده برای آحاد مردم ایران است. قول‌هایی که نامزدها به مردم در هنگام انتخابات می‌دهند همه و همه برای اخذ رأی بیشتر است و خود می‌دانند که به‌عنوان قول مجلس نمی‌تواند تلقی شود.

منبع: شرق

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها