کد خبر: 704443
تاریخ انتشار :

متکی: شورای وحدت با همۀ جریان‌ها گفت‌وگو کرد اما وفاق حاصل نشد

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان گفت: فهرست شورای ائتلاف رقیب جدی ما در انتخابات پیش رو است.

متکی: شورای وحدت با همۀ جریان‌ها گفت‌وگو کرد اما وفاق حاصل نشد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان درباره حضور در انتخابات پیش رو گفت: دو نگاه وجود داشت؛ اینکه اصولگرایان فهرست واحدی ارائه کنند و یا اینکه با یکدیگر رقابت کنند.وی افزود: ما به عنوان شورای وحدت معتقد بودیم و مصوب کردیم که با جریان‌های سیاسی اصولگرا و ارزشی گفت‌وگو کنیم، فضا را به صورت مشترک بررسی کرده و در صورت لزوم به فهرست مشترک دست یابیم.سخنگوی شورای وحدت تاکید کرد: ما با همه جریان‌ها اعم از شورای ائتلاف، جبهه پایداری، شریان و امنا چندین دور گفت‌وگو کردیم، اما، این وفاق حاصل نشد. شاید برخی هم معتقد بودند که این رقابت می‌تواند به مشارکت بیشتر مردم در انتخابات منجر شود.

متکی تاکید کرد: اگر هر کدام از نیروهای ارزشی و اصولگرا انتخاب شود از نظر ما مشکلی ندارد. اما به لحاظ واقعیت‌های صحنه شورای وحدت، حرکت‌های اصلاح طلبان را رصد می‌کند و تصورمان این است که آن‌ها با توجه به سابقه عملکردی خود در بدنه جامعه جایگاهی ندارند، غیر از مناطقی در کشور که افرادی به لحاظ شخصیت و سوابق بتوانند وارد مجلس شوند. اما، رقم بالایی وارد مجلس نخواهند شد.وی ادامه داد: البته به اعتقاد ما هر تعداد از آن‌ها وارد مجلس شوند، خوب است چون موجب می‌شود تا کار در مجلس جدی‌تر دنبال شود. اما، در خصوص گروه‌های اصولگرا و ارزشی، به نظر شورای وحدت به‌علت پیشینه و سابقه، شورای وحدت و شورای ائتلاف دو مجموعه جدی در کارزار انتخاباتی هستند.سخنگوی شورای وحدت خاطرنشان کرد: شورای ائتلاف رقیب جدی ما در انتخابات پیش رو است.

 متکی ادامه داد: به لحاظ کلی معتقدم که جهت‌گیری دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی جهت‌گیری خوبی است، اما جهت‌گیری مناسب باید همراه با نقشه راه باشد، بعد از نقشه راه، نیازمند کارشناسان و مدیران کارآمد هستیم که بتوانند ما را به آن نقشه راه و هدفگذاری‌های آن برسانند.وی با بیان اینکه فکر می‌کنم با فقدان نقشه راه در کل کشور مواجه هستیم، اظهار کرد: معتقدم که ما هم در کل کشور و هم در موضوعات کشورداری، برنامه و نقشه راه روشنی نداریم، به ویژه در حوزه اقتصاد، مشکلات معیشتی و نیازها و مطالبات مردم، نقشه راه نداریم.سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب تصریح کرد: سه سال و نیم است که موشک گرانی دارد سیر صعودی خودش را طی می‌کند، یک بار آقایان وزیر اقتصاد و یا صمت در تلویزیون با مردم سخن نگفتند و بگویند که چرا این گرانی‌ وجود دارد و راهکار و نقشه راه ما برای برون‌رفت از این مشکل چیست؟!

 متکی اضافه کرد: این کار، کار دولت است، اما حوزه نظارتی مجلس، موضوع مهمی است، به محض ورود به مجلس از دولت و تیم اقتصادی دولت خواهیم خواست که در طرح عملیاتی سه ماهه به ما بگویند که در اجرای شعار مهار تورم مدنظر رهبر انقلاب و زدودن غبار گرانی که دو تأکید هوشمندانه مقام معظم رهبری به دولت بوده است و ما هنوز تحقق آن را بعد از یک سال که از ابتدای سال این بیان را داشتند، نمی‌بینیم.وی با تأکید بر اینکه ما این مهلت سه ماهه را به دولت خواهیم داد که طرح عملیاتی خودش را ارائه دهد، گفت: اگر چنین کاری را نکند، به اعتقاد ما مجلس باید به وظیفه قانونی خودش عمل کند، ما تیم اقتصادی دولت را در اندازه اقتصاد کشور نمی‌دانیم.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها