کد خبر: 704899
تاریخ انتشار :

تحلیل عضو موتلفه درباره نتیجه انتخابات ۱۴۰۲

یک فعال سیاسی اصولگرا درباره نتیجه انتخابات ۱۴۰۲ گفت: مردم وقتی دنبال تغییر و تحول باشند، به دنبال نیروهای جدیدی می‌روند.

تحلیل عضو موتلفه درباره نتیجه انتخابات ۱۴۰۲
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حمیدرضا ترقی در گفت وگو با ایسنا در تحلیل خود از نوع رای مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مهمترین مساله در این انتخابات این بود که این امکان برای مردم فراهم شد که آگاهانه‌تر رای بدهند. مردم از امکان صداوسیما استفاده کردند و امکان شناخت بهتری برای آن‌ها فراهم شد. همین افزایش آگاهی مردم از ویژگی‌ها و برنامه‌های نامزدها موجب شد که این احساس به آن‌ها دست دهد که اگر انتخاب درستی داشته باشند، می‌توانند تغییر و تحولی در شرایط کشور ایجاد کنند.

وی ادامه داد: همین عامل موجب شد که گرایش به رای لیستی کاهش پیدا کرده و در مقابل  با گزینش میان لیست‌ها، افرادی را انتخاب کردند که دارای برنامه برای تغییر و تحول هستند. افزایش آگاهی مردم تاثیر زیادی در کاهش رای لیستی داشت.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: یک راه برای رای دادن این است که مردم به کسانی که لیست ها را تهیه می کنند، اعتماد کرده و به آنها رای دهند. راه دیگر این است که خود مردم آگاهی و شناخت خود را افزایش دهند که در این دوره از انتخابات این آگاهی افزایش یافت و نیاز مردم به لیست ها کمتر شد. مردم وقتی دنبال تغییر و تحول باشند، به دنبال نیروهای جدیدی می روند که نوآوری داشته و از وضع موجود رضایت نداشته باشند و برای تغییر و تحول برنامه داشته باشند.

ترقی در ادامه درباره تاثیر عملکرد مجلس یازدهم در نوع رای مردم، گفت: عملکرد مجلس فعلی در نوع رای مردم تاثیر گذاشت البته متاسفانه این امکان برای مردم هنوز فراهم نیست که اطلاع دقیقی از عملکرد و مصوبات مجلس داشته باشند. اگرچه این مجلس قوانین خوبی وضع کرده ولی تا این قوانین تاثیری در سفره مردم نداشته باشد، برای مردم ملموس نیست. حذف ۱۴۷ نماینده فعلی یعنی مردم خیلی از عملکرد آنها رضایت نداشتند.

وی در پایان با اشاره به این‌که« نوع رای مردم به معنای عبور از افراد شاخص اصولگرا نیست»، گفت: وقتی می توان از  عبور صحبت کرد که آن افراد و لیست هایشان هیچ رایی نیاورند که اینونه نبود ولی ریزش ۸۰۰ هزار تایی رای قالیباف این پیام را دارد که وی نتوانسته است انتظارات مردم را برآورده و جایگاهی که مردم از وی داشتند را حفظ کند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها