کد خبر: 705217
تاریخ انتشار :

واکنش حسینی به غیبت نمایندگان در صحن علنی دوشنبه مجلس

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: انتظار بود روز دوشنبه مجلس با اکثریت نمایندگان شکل می‌گرفت که یک عده‌ای حالا به هر دلیلی حضور نداشتند که دلایل را باید از خودشان پرسید و خوب است حالا ممکن است تفسیرهای خاصی شود، نمایندگان عزیز دقت بیشتری داشته باشند.

واکنش حسینی به غیبت نمایندگان در صحن علنی دوشنبه مجلس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سید محمد حسینی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که بعد از اعلام نتایج انتخابات تعدادی از نمایندگان در اولین جلسه مجلس حاضر نشدند و جلسه مجلس به حد نصاب خود برای برگزاری نرسید حال چقدر ضرورت دارد از حواشی دور باشیم تا مشکلات مردم حل شود، گفت: انتظار بود روز دوشنبه مجلس با اکثریت نمایندگان شکل می‌گرفت که یک عده‌ای حالا به هر دلیلی حضور نداشتند که دلایل را باید از خودشان پرسید و خوب است حالا ممکن است تفسیرهای خاصی شود، نمایندگان عزیز دقت بیشتری داشته باشند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: به هرحال نمایندگان در این مدت زحمت کشیده‌اند، کار نمایندگی کار دشواری است. توقعات مردم زیاد است، مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد و این ۲ الی ۳ ماه باقی مانده باید ان‌شاالله با همان انگیزه خدمت کنند و البته برخی‌ها ممکن است اعتراضات و گلایه‌هایی داشته باشند اگر واقعا مستنداتی دارند، ارائه دهند ما با دوستان شورای نگهبان هم صحبت کردیم که مثلا برخی از نمایندگان حرف‌هایی دارند گفتند دقیق مستندات‌شان را بنویسند و ما بررسی می‌کنیم. 

وی افزود: مثلا در بعضی جاها تشابه اسمی بوده است یا موارد دیگر، این‌ها بررسی می‌شود و هیچ مشکلی ندارد. مثلا در مشهد مجدد شمارش کردند و یک نماینده جدیدی راه پیدا کرد، می‌خواهم بگویم پرونده بسته و نهایی نشده است و در هر حال تا روز آخری که نمایندگان هستند به عنوان نماینده ملت حضور دارند، افراد جدید از هفته دوم خرداد می‌آیند لذا این‌ها تا روز آخر باید با همان انگیزه و تعهد کار کنند.

حسینی با بیان این‌که نمایندگان جدید هم بالاخره باید نگاه‌شان به واقعیت‌های جامعه باشد، گفت: نگاه‌شان باید به مطالبات به حق مردم باشد و راهکارهایی که می‌تواند منجر به برون رفت از مشکلات باشد. بالاخره دولت عزم خدمت دارد دولت مردمی، دولت انقلابی و به تعبیر رهبری و دولت کار و فعالیت است و مماشات و کوتاهی تا جایی که بتواند نخواهد کرد. نمایندگان هم همین هستند یعنی هدف یکی است، مشترکات فروانی وجود دارد همه باید دست به دست هم بدهند و به مردم خدمت کنند.

وی یادآورر‌ شد: چون بعد از ۴ سال مردم نمی‌گویند چقدر با این و آن اختلاف داشتید و بحث کردید و دعوا کردید، می‌گویند برای ما چه کاری روی زمین انجام دادید؟ چه اتفاقاتی رخ داد؟ از این جهت به نفع همه است برای اقدامات اساسی کمک کنند. به طور مثال همین سفرهای استانی که انجام شده مصوبات باید عملیاتی شودک، نمایندگان باید این موارد و مطالبات واقعی را پیگیری کنند قطعا ما هم همه گونه همکاری را با آن‌ها خواهیم کرد.

حسینی اظهار داشت: همان گونه که با مجلس یازدهم بنای همکاری داشتیم، وزرا در دسترس‌شان بودند، خود ما خیلی از مواقع پیگیر مواردشان بودیم هنوز هم این رویه هست حتی به آن‌ها که رأی  نیاورند گفته‌ایم ما شما را به عنوان شخصیت حقیقی قبول‌ داریم و هر کاری و مشکلی بود کمک می‌کنیم چرا که این‌ها هم مورد توجه مردم هستند و حتما مسائلی دارند که ما هم کمک کی‌کنیم برای این‌که به نفع مردم خواهد بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: انشاالله مجلس آینده به خوبی شکل بگیرد و ما به همه منتخبان تبریک می‌گوییم و آرزوی توفیق داریم، دوستان دیگری هم که انتخاب نشدند جا برای خدمت در کشور فراوان است؛ چه در بخش دولتی، چه در نهادها و چه در بخش خصوصی افرادی که دارای تجربه هستند، حتما از وجودشان استفاده خواهد شد.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها