کد خبر: 705664
تاریخ انتشار :

اجرای عملیات اطفای حریق توسط یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ گفت: یگان‌های شناور و پروازی ایران، چین و روسیه عملیات اطفای حریق را در شمال اقیانوس هند تمرین کردند.

اجرای عملیات اطفای حریق توسط یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امیر دریادار دوم مصطفی تاج الدینی گفت: در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ با حضور نیروهای دریایی ایران، چین و روسیه یگان‌های شناور و پروازی سه کشور براساس سناریوی از پیش تعیین شده عملیات اطفای حریق و رفع صدمات ایجاد شده در شناور تجاری را انجام دادند.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ افزود: در این مرحله از رزمایش پس از ارسال پیام اضطراری کشتی دچار حریق شده، ابتدا منطقه عملیات توسط بالگردهای نیروی دریایی ارتش مورد شناسایی و جستجو قرار گرفت و سپس ناوشکن جمهوری اسلامی ایران "سهند" شناورهای مستقر در منطقه را برای اجرای عملیات اطفاء حریق اعزام کرد.

تاج الدینی اضافه کرد: نیروهای عملیات ویژه ارتش و سپاه با مشارکت نیروهای عملیات ویژه چین و روسیه پس از عملیات اطفاء حریق کشتی با فرود آمدن از هوا و سطح برروی عرشه شناور عملیات امداد رسانی به آسیب دیدگان و انتقال آنها به مراکز درمانی را انجام دادند و همچنین مداوای زخمیان و مصدومان حادثه و در نهایت اجرای عملیات یدک شناور تجاری به لنگرگاه امن با موفقیت انجام شد.

مرحله اصلی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ ایران، چین و روسیه، امسال برای پنجمین سال متوالی با شعار «با هم برای برقراری صلح و امنیت» با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش و سپاه به همراه شناورهای رزمی نیروی دریایی چین و روسیه از روز سه شنبه ۲۲ اسفندماه  تا جمعه ۲۵ اسفندماه در منطقه‌ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع در منطقه شمال اقیانوس هند برگزار می شود.

هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان کشورهای شرکت کننده و نشان دادن حسن نیت و توانایی این کشورها در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک است.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها