کد خبر: 705720
تاریخ انتشار :

روایت هاشمی رفسنجانی از پیش‌بینی سید حسن خمینی در خصوص انتخابات سال 80

مرحوم هاشمی رفسنجانی روز بیست و چهارم اسفند ۱۳۷۹ از مراسم چهارشنبه‌سوری، دیدار با سید حسن خمینی و ماجرای ساختمان جدید مجلس نوشته‌است.

روایت هاشمی رفسنجانی از پیش‌بینی سید حسن خمینی در خصوص انتخابات سال 80
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیست و چهارم اسفندماه سال ۱۳۷۹ آمده است؛

در خانه بودم. کمی هم تب دارم. تمام روز به مطالعه گذشت. عفت و بچه‌ها به [باغ پسته محسن در جاده] ساوه رفته بودند و ظهر هم نیامدند. اصلاح متن مصاحبه با آقای صادق الحسینی و مقدمه کتاب «امام علی(ع) در بیان هاشمی‌رفسنجانی»، وقت زیادی گرفت. در رسانه‌های خارجی، پیگیری سفر آقای [سیدمحمد] خاتمی، به روسیه و توافقات احتمالی، مورد توجه است و معلوم است که غربی‌ها، فشار را بر روسیه زیاد کرده‌اند که امتیازی به ایران ندهد و هنوز تحلیل دربارۀ سخنرانی آقای خاتمی در مجلس را ادامه می‌دهند.

مجلس، دیروز به ساختمان جدید [در میدان] بهارستان منتقل شد و مراسمی داشتند که من نتوانستم شرکت کنم. بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان، اعلان مخالفت کردند و تحلیل این است که این اقدام، برای جواب به افکار عمومی است که هزینه‌های زیاد ساختمان جدید را زیادی می‌دانند و آن را به گردن مجلس گذشته می‌گذارند.

جرج بوش، رئیس‌جمهور جدید آمریکا، دیروز ضمن نامه‌ای به کنگره، اطلاع داد، تحریم‌ها علیه ایران را تمدید کرده؛ به بهانه تلاش ایران برای به دست آوردن سلاح‌های کشتار جمعی و مخالفت ایران با صلح خاورمیانه؛ همان ادعاهای تکراری سابق.

فضانوردان سفینه دیسکاوری، دیروز رکورد جدیدی برای راهپیمایی در فضا به دست آوردند؛ با هشت ساعت و ۵۳ دقیقه حرکت و کار هوایی؛ حدود ۵۰ دقیقه رکورد سابق را بالا می‌برند و اعلان شد که با تکنولوژی جدیدی، سرعت حرکت نور را تحت کنترل درآورده‌اند.

در تبلیغات خارجی‌ها، روی بی‌نظمی‌های فراوان مراسم چهارشنبه‌سوری در ایران، به عنوان دهن‌کجی به نظام، مانور زیادی می‌دهند؛ تا حدودی هم درست است. اعلان شد، ۱۰ نفر از افراد ملی‌ مذهبی بازداشت‌ شده را اخیراً آزاد کرده‌اند. دادگستری تهران، دیروز در جواب اظهارات آقای خاتمی [رئیس‌جمهور] در مجلس که با توقیف هفته‌نامه حریم اظهار مخالفت کرده بود، اعلان کرد که آقای [محمدعلی] صدوقی، معاون حقوقی و پارلمانی رئیس‌جمهور، برای مجازات نشریه پیگیری می‌کرده و امروز روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور اعلان کرد که آقای صدوقی، فقط به رئیس دادگستری، محتوای آن مقاله توهین‌آمیز را اطلاع داده است و خواستار توقیف نبوده است.

حسن آقا خمینی، برای دعوت به مراسم [سالگرد درگذشت] حاج احمد آقا، آمد. نظر داد که آقای خاتمی، علیرغم اظهار تردیدها، نامزد خواهد شد؛ چون همفکرانش نمی‌گذارند با کنار رفتن او، موقعیتشان از دست برود. گفت، به دوستانش می‌گوید، با رهبری صحبت کنند که مشکلات کار را حل کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها