کد خبر: 705727
تاریخ انتشار :

امام جمعه موقت تهران:

حضور ۴۱ درصدی در انتخابات جهاد مقبول بود

امام جمعه موقت تهران حضور ۴۱ درصدی مردم در انتخابات را جهاد مقبول و سرافرازی ثابت در تاریخ انتخابات خواند و با اشاره به عملکرد دولت در یک سال گذشته گفت: در حالی که نرخ بیکاری در دولت های قبل بالا بود، نرخ بیکاری در دولت سیزدهم رو به کاهش است.

حضور ۴۱ درصدی در انتخابات جهاد مقبول بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: تقوا توشه و لباس است؛ برهنگی و بی حجابی ارزان دادن ارزش والای بانوان است، لذا لباس وقار، آبرو، زینت و مجوز ارتباط با دیگران و نشانه اجتماعی بودن است. بدن ما لباس ماست و این لباس روی بدن، لباس لباس است. وقتی بدن یعنی لباس ما از روح‌مان جدا می شود، لباس پارسایی، پاکیزگی و پرهیز از گناهان و حرام‌خوری برای ما آبرو و اعتبار است. خدا نکند انسان در خانه ابد اعتبار و آبرو نداشته و خدا و پیغمبر و ملائک او را تحویل نگیرند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام رشد تولید و مهار تورم گفت: رهبر انقلاب می دانند که اگر اقتصاد کشور و چرخ تولید راه بیفتد، خیلی از بگومگوها و دو قطبی ها و بهانه جویی‌ها کنار می رود.

*بالغ بر ۶ هزار بنگاه اقتصادی راکد یا نیمه فعال به بهره‌وری رسیده است

خطیب جمعه تهران با اشاره به حضور رئیس جمهور در نماز جمعه امروز تهران گفت: چند نکته را درباره مساله رشد تولید و مهار تورم در محضر رئیس جمهور بیان می کنم؛ رئیس دولت با حضور مستقیم در بنگاه های تولیدی و انجام اقدامات موثر و پیگیری های مستمر توانست بالغ بر ۶ هزار بنگاه اقتصادی راکد یا نیمه فعال را به بهره وری و فعالیت برسانند که این از پیروزی های خوب است چون به جای تاسیس کارخانه، بیماری کارخانه ها را درمان کردند.

وی ادامه داد: راه انداختن ۶ هزار بنگاه تولید در کاهش بیکاری اثر دارد؛ در این دولت نرخ بیکاری رو به کاهش است، به طوری که در برخی از استان ها در اثر رشد تولید، افرادی برای کار نبودند و ۱۵ هزار نفر را از استان های دیگر جذب و مشغول کردند.

صدیقی با بیان اینکه با فعالیت های دولت پیشرفت های خوبی در مساله نفت و معاون زیرزمینی حاصل شده است، افزود: به اعتقاد کارشناسان مساله نقدینگی از عوامل تورم است که دولت توانست نقدینگی را از ۴۲ به ۳۴ کاهش دهند. همچنین نرخ بیکاری کاهش پیدا کرده و تا ۷.۶ درصد رسید در حالی که نرخ بیکاری در دولت های قبل بالا بود.

امام جمعه موقت تهران اختصاص صد در صدی بودجه عمرانی را از اقدامات قابل قبول دولت دانست و گفت: در دولت های قبل بودجه عمرانی را کم دیده و به سایر نیازها توجه می کردند اما در این دولت مساله عمران و آبادانی مورد توجه قرار گرفت.

وی همچنین انضباط مالی و استقراض نداشتن دولت از بانک مرکزی را از دیگر امتیازات دولت خواند و گفت: استمرار سفرهای کاری رئیس جمهور به استان ها باعث گره گشایی مشکلات و انس با مردم و شنیدین درد مردم از زبان خودشان شد. از جمله اینکه تصمیم گیری در سفر بندرعباس برای رفع مشکل ۳۵ ساله کردند.

*امسال سرمایه گذاری خارجی ۹۱ میلیارد دلار بوده است

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: امسال سرمایه گذاری خارجی ۹۱ میلیارد دلار بوده که دیپلماسی فعال اقتصادی از ویژگی های دولت مردمی و ولایی است. همچنین به زلزله زده های خوی و سیل زده های سیستان و بلوچستان رسیدگی شده و رییس جمهور در میان آسیب دیدگان و دردمندان حضور پیدا کرد البته هنوز مشکلات وجود دارد و باید کمک ها ادامه پیدا کند.

صدیقی در ادامه با اشاره به حضور مردم در انتخابات و راهپیمایی ها گفت: مقام معظم رهبری درباره انتخابات این تعبیر را کردند که حضور پای صندوق ها رای، حضور در میدان جهاد، مقابله با دشمن، شیطان بزرگ و بدخواهان کشور و آن هایی بود که دوست ندارند کشور ما مستقل باشد و مردم در تصمیمات کلی حضور داشته باشند.

* قالب شور و شعف در انتخابات برای پابرهنگان و قشر پایین جامعه بود

وی یادآور شد: در یک سال گذشته تبلیغات همه جانبه و بی سابقه ای را از سوی دشمنان خارجی از طریق ماهواره ها و شبکه های مجازی و ضدانقلاب های داخل کشور شاهد بودیم که بر طبل یاس می کوبیدند که بگویند رای دادن فایده ندارد اما مردم ما فهیم هستند و به شایعات و تبلیغات دشمن توجه نکرده و استقلال و عزت و ولایت مداری شان را از دست ندادند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: حضور عزت ساز حماسی مردم رشید و با بصیرت ایران در انتخابات، دینداری و ولایتمداری و بصیرت و دشمن شناسی و زمان شناسی بود و بر دهان دشمنان زدید.

وی با بیان اینکه مردم علی رغم گرفتاری معیشتی در انتخابات شرکت کردند، گفت: قالب شور و شعف در انتخابات برای پابرهنگان وقشر پایین جامعه بود و مرفهین بی درد خود را کنار کشیدند؛ مردم با وجود مشکلات و گرانی ها و تبلیغات دشمنان در انتخابات شرکت کردند که حضور ۴۱ درصدی جهاد مقبول و سرافرازی ثابت در تاریخ انتخابات بود؛ گرانی ها نیز به خاطر تحریم و سابقه سوء مدیریت است.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهوینستی در غزه گفت: مساله اول جهان اسلام مساله فلسطین است؛ در چند وقت اخیر صهیونیست های نکبت، خدازده و در حال فروپاشی کامل به فرماندهان ما در سوریه و قسمت های دیگر حمله کردند و البته ضربه متقابل در سوریه، عراق، پاکستان و لبنان خوردند؛ دست برتر برای جبهه مقاومت بود و قهرمان جبهه مقاومت ایران سرافراز و رهبر حکیم همیشه حاضر در صحنه پیغمبرگونه ما است.

صدیقی اضافه کرد: جنگ غزه علاوه بر مشکلاتی که برای مردم ایجاد کرده، دو مساله را برجسته می کند؛ یکی جنایت بی حد و حصر آمریکا و نوچه اش اسرائیل است که در جنایت حد نمی شناسند. آن ها مردم بی دفاع را کشته، مریض های بیمارستان را مورد تهاجم قرار داده، کودکان را از بین می بردند. در غزه غذا و آب و دارو و امنیت و سرپناه نیست. جا دارد انسان در این وضعیت خون گریه کند.

وی ادامه داد: مگر مردم غزه انسان و مسلمان نیستند چرا دولت های عربی که نام خود را مسلمان گذاشتند، با اسرائیل قطع رابطه نمی کنند و برخی کشورهای خدازده به اسرائیل کمک کرده و به ضرر مقاومت کار می کنند؟ حضرت آقا به حق فرمودند که مقاومت به زودی پوزه و بینی اسراییل را به خاک می مالد؛ ان شاءالله چنین روزی نزدیک است و تبدیل به روز حسرت و پشیمانی برای کشورهایی می شود که به میدان نیامده و با کفار همراه شده، مسلمانان را تضعیف کرده و در خون کودکان سهیم شدند.

امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه اول، با اشاره به فضائل ماه مبارک رمضان گفت: مهمترین نعمت در قرآن کریم مساله هدایت است و نعمتی بالاتر از راهنمایی و راهبری وجود ندارد؛ نعمت دیگر ولایت است.

وی با بیان اینکه روزه تولید تقوا می کند، گفت: روزه رقت قلب می آورد؛ همچنین اتحاد جهانی مسلمانان در ماه رمضان رخ می دهد، روزه زنجیره ای است که دل های همه موحدان عالم را همرنگ کرده و همه رنگ خدا می گیرند و از گناهان فاصله می گیرند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها