کد خبر: 707690
تاریخ انتشار :

اولین آسمان خراش تهران که بزرگترین هتل خاورمیانه بود

هتل استقلال در زمینی به مساحت 70 هزار متر مربع در منطقه پارک وی و در کنار هتل پارک وی تهران، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، نمایشگاه بین‌المللی تهران و بزرگراه چمران قرار دارد.

اولین آسمان خراش تهران که بزرگترین هتل خاورمیانه بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

هتل پارسیان استقلال تهران با نام سابق «هتل هیلتون» از جمله هتل‌های پنج ستاره پایتخت است که در سال 1341 ساخته و احداث شد. این هتل با نام پارسیان جزء زنجیره هتل‌های پارسیان به شمار می‌رود. این هتل با توجه به ابعاد و مساحتی که دارد بزرگترین هتل در این مجموعه محسوب می‌شود. هتل استقلال در زمینی به مساحت 70 هزار متر مربع در منطقه پارک وی و در کنار هتل پارک وی تهران، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، نمایشگاه بین‌المللی تهران و بزرگراه چمران قرار دارد.

این هتل در دهه چهل شمسی ساخته و احداث شده و از جمله مهمترین هتل‌های کشور در زمان ساخت و در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود. هتل استقلال تهران با 15 طبقه تا سال‌ها اولین آسمان خراش ایران و بزرگترین هتل موجود در خاورمیانه محسوب می‌شد. رزرو هتل استقلال تا دهه‌ها تنها برای افراد مشهور و سفیران و وزرای خارجی انجام می‌گرفت و اغلب اجلاس‌ها و همایش‌های مهم در سالن دریای نور آن برگزار می‌شد.

موقعیت قرارگیری و دسترسی این هتل، همچنین یکی از نقاط قوت آن به‌شمار می‌رود، فاصله بسیار نزدیک آن تا نمایشگاه بین‌المللی تهران، سالن اجلاس سران و بزرگراه‌هایی مانند: چمران و مدرس و خیابان ولیعصر از مزیت‌های قرارگیری این هتل به‌شمار می‌رود. با توجه به این موقعیت قرارگیری، هتل استقلال به مکان‌هایی مانند: ارتفاعات و پیست اسکی توچال، پارک ملت، نمایشگاه بین‌المللی تهران، مرکز تفریحی و تله‌کابین ولنجک، مجموعه سعد آباد و سازمان صدا و سیما دسترسی بسیار خوبی دارد.

هتل استقلال تهران با هدف به رخ کشیدن پیشرفت و ترقی کشور در دهه 40 ساخته شد و با عنوان بزرگترین هتل در منطقه خاورمیانه به ‌شمار می‌رفت. اهمیت و ارزش این هتل در آن دوره به اندازه‌ای بود که دستور طراحی و چاپ تمبر یادبود برای این هتل تهران صادر شد تا علاوه بر بزرگداشت آن، تبلیغ گسترده‌ای نیز در جهت شناساندن این هتل به عموم انجام شود. تمبر یادبود این هتل با نمایی از ضلع شمالی ساختمان هتل یکی از قشنگترین نمونه‌های تمبر یادبود در طی سال‌ها به‌شمار می‌رود.

تمبر یادبود هتل هیلتون با نام افتتاح هتل هیلتون در تاریخ یک بهمن 1341 همزمان با افتتاح این هتل در 300,000 تعداد تیراژ به چاپ رسید. این تمبر بسیار زیبا در ابعاد 32 در 40 سانتیمتر و با رنگ‌های قرمز و آبی منتشر شد. این هتل لوکس و مجلل دو برج غربی و شرقی دارد که 504 باب اتاق آن را به یکی از بزرگترین هتل‌های پنج ستاره تبدیل کرده است. امکانات به روز همراه با تجهیزات عالی و خدمات مناسب، هتل استقلال را در میان سایر هتل‌های پنج ستاره پایتخت، متمایز می‌کند.

هتل استقلال با عنوان هتل رویال هیلتون در شمال تهران و توسط شرکت بین‌المللی هیلتون طراحی و ساخته شد و به نوعی نماد پیشرفت و ترقی کشور در دهه چهل شمسی محسوب می‌شد. این هتل در سال‌های ابتدایی، با ساخت و طراحی خاصی که داشت همواره به میزبانی از هیات ویژه سیاسی، اقتصادی، بازرگانی و تجاری داخلی و خارجی، برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی می‌پرداخت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها