کد خبر: 708922
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش‌ می‌دهد

حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان

برخی روزنامه‌ ها انگار دیواری کوتاه‌تر از زنان در ماجرای حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان نیافته‌اند؛ چنانچه به جای بررسی رفتارهای ناپسند مردان، دنبال اثبات ضرورت عدم ورود زنان به ورزشگاه هستند!

حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - دو روز از بازی پرسپولیس و سپاهان گذشته و هنوز هم بحث‌ها داغ است. نه آن برخورد زشت هوادران و فحاشی‌ها موضوعی است که نادیده گرفته شود و نه اظهارات به دور از ادب پیرمرد پرحاشیه. در این بین اما آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد دیوار کوتاه زنان است که اخیرا بعد از سالها چالش و البته با محدودیت‌ها و موانع بسیار پایشان به ورزشگاه‌ها رسیده است. زنانی که سال‌ها به بهانه این رفتارهای ناپسند مردان پشت در استادیوم‌ها ماندند و حالا که به زور فیفا و کلی ماجرا امکان حضور محدود پیدا کرده‌اند نیز به هر بهانه‌ای قربانی می‌شوند. شاهدش واکنش روزنامه‌های اصولگرا به ماجرای اخیر است.

روزنامه‌هایی که به جای تقیبح رفتار لیدر سپاهان و هواداران دو تیم، یا به جای بررسی ضرورت‌های فرهنگ‌سازی در راستای تشویق تیم‌های فوتبال سر خانه اول برگشته و ورود زنان به استادیوم‌ها را نادرست می‌خوانند! 

مثلا «کیهان» بر این تصور است که «حوادث بازی پرسپولیس-سپاهان دلیل خوبی بود که زنان به استادیوم نیایند!» روزنامه کیهان در این باره نوشت: «در جریان بازی دو تیم سپاهان و پرسپولیس که همچون بازی‌های چند وقت اخیر با حضور تماشاگران خانم برگزار شد، صحنه‌هایی در روی سکوها خلق شد که از شدت وقاحت قابل طرح نیست. اما آنچه می‌توان با عرض تأسف بدان اشاره کرد؛ فحاشی و توهین‌های بسیار زشت و غیر اخلاقی تعداد زیادی از تماشاگران منتسب به یک تیم علیه زنان تماشاگر منتسب به تیم مقابل بود. به کارگیری چنین الفاظی خطاب به بانوان حاضر در ورزشگاه در حالی بود که این صحنه‌ها و الفاظ فرسنگ‌ها با روح حاکم بر اصل ورزش فاصله دارد. مسئله تلاش برای برجسته کردن مطالبه کاذب حضور زنان در ورزشگاه‌ها را باید در ادامه تلاشی پر دامنه دانست که در سال‌های اخیر تلاش می‌کند، این باور غلط را در ذهن دختران و زنان جامعه وارد کند که سقف موفقیت و کرامت زن، شبیه شدن به مردان در رفتار و پوشش و... است.»

روزنامه همشهری نیز جلد خود رابه این موضوع اختصاص داده و در گزارشی همه دلخوری‌هایش از ورود زنان به ورزشگاه را نمایان کرده است.

همشهری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها