کد خبر: 711345
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

لاریجانی و سوت آغاز جدال انتخاباتی

فرید مدرسی توییت کرد: شنبه؛ نقطه شروع جدال انتخابات است. سوتِ آغاز را علی لاریجانی می‌زند.

لاریجانی و سوت آغاز جدال انتخاباتی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - دولت سیزدهم به پایان نرسید و انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم زودتر از موعد برگزار خواهد شد. دیگر ویژگی این انتخابات اما فرصت اندکی است که نامزدهای احتمالی برای ورود به این عرصه دارند. از این رو است که شاهدیم هنوز مراسم تشییع شهدا تمام نشده و کشور از شوک سانحه بالگرد درنیامده؛ گمانه‌زنی‌های انتخاباتی شروع شده است. 

نام‌های بسیاری مطرح شده و همه منتظر هستند تا ببینند اولا کدام چهره‌ها پا به میدان رقابت می‌گذارند. مهم‌تر اینکه کدام یک از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند و مهم‌تر آنکه کدام یک می‌توانند از پس چالش کاهش مشارکت که در انتخابات‌های اخیر بروز کرد؛ برآیند و نهایتا خود را به پاستور برسانند.

برخی از تحلیلگران معتقدند که این بار نیز مثل سال 1400 شاهد یک رقابت جدی نخواهیم بود و در یک رقابت درون جریانی دیگر بین گروه‌های اصولگرا یک نفر رئیس جمهور خواهد شد! جدای از این نگاه بدبینانه اما از ورود چهره‌های سیاسی مهمی به این انتخابات سخن می‌رود. 

از محمدباقر قالیباف که گویا شانس زیادی برای ریاست مجلس ندارد تا پرویز فتاح که برخی وی را رقیب قالیباف می‌دانند. از زاکانی و بذرپاش و جلیلی و گزینه‌های طیف تندرو گرفته تا نیروهای اصلاح‌طلبی که امیدوارند این بار روزنه‌ای به قدرت بگشایند. حرف از مجید انصاری و سیدحسن خمینی می‌زنند اما ممکن است که دست آخر به عارف، همتی، ظریف و اعتدال‌گراها برسند.

در این بین اما از اصولگرایان میانه‌رو هم نباید غافل شد و برجسته‌ترین نام در این بخش، علی لاریجانی است. درباره تایید صلاحیت او اما و اگر بسیار است اما این سبب حذف وی از فهرست نامزدهای احتمالی نیست. به هرحال شرایط کشور با چند سال قبل فرق کرده و در عالم سیاست نیز هیچ چیزی ناممکن نیست.

شاهدیم که در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های بسیاری پیرامون کاندیداتوری او مطرح شده و حتی خبرهایی از آغاز تحرکات تشکیل ستاد انتخاباتی لاریجانی به گوش می‌رسد. توییت اخیر فرید مدرسی، فعال رسانه‌ای اصولگرا را نیز باید در همین راستا تفسیر و تحلیل کرد. او نوشته است: «شنبه؛ نقطه شروع #جدال_انتخابات است. سوتِ آغاز را #علی_لاریجانی می‌زند.»

 

 

»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها