کد خبر: 711545
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

یک رئیس جمهور جوان؟!

محمدجواد آذری جهرمی در واکنش به گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیداتوری خود گفت که فعلا تصمیمی گرفته نشده است.

یک رئیس جمهور جوان؟!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - ثبت‌نام‌ها برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهور هنوز شروع نشده و از این رو بازار اخبار غیررسمی و البته شایعات بسیار داغ است. هر روز یک نام سر زبان‌ها افتاده و از احتمال ورود یک چهره سیاسی به انتخابات ریاست جمهوری سخن می‌رود. افراد مختلف از گروه‌ها و جریانات سیاسی مطرح می‌شوند و اغلب هم به نحوی نسبت به اخبار منتشر شده ، واکنش نشان می‌دهند که ابهام درباره آمدن و نیامدن‌شان باقی بماند. در این مبان برخی نیز صریح‌تر عمل می‌کنند. 

یکی از این افراد محمدجواد آذری جهرمی است. او که در دولت روحانی با عنوان «وزیر جوان» شناخته و مطرح شده در سالهای اخیر در قامت یک منتقد جدی با حضوری پررنگ در فضای مجازی همواره خود را در مکرز توجهات نگه داشته است. نام آذری جهرمی اولین بار نیست که در بین نامزدهای احتمالی مطرح می‌شود. در واقع او از اولین روزهایی که وزیر شده، یک نامزد بالقوه برای ریاست جمهوری به حساب می‌آمد. حالا نیز با نزدیک شدن به این انتخابات غیرمنتظره یک بار دیگر نگاه‌ها به سوی او برگشته است. طیف اعتدال‌گرا و شاید اصلاح‌طلب از کاندیداتوری او استقبال خواهند کرد و در این وانفسا که شمار زیادی از نیروهایشان امکان عبور از فیلتر شورای نگهبان را ندارند، حتما به حضور چهره‌هایی مثل آذری جهرمی دلخوش خواهند شد. به هر حال او ویژگی‌هایی دارد که شاید بتواند بدنه رای ریزش کرده آنها را سر ذوق و پای صندوق آورد؛ مثل همین جوان بودن و همین صریح‌الهجه بودن در انتقاد از دولت رئیسی که این روزها و در فضای انتخابات به کار خواهد آمد.

وزیر جوان دولت روحانی اما انگار شخصا میلی به این کاندیداتوری یا شاید هم امیدی به توفیق در این مسیر ندارد. همین است که در اولین واکنش به گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیداتوری اش در انتخابات ریاست جمهوری گفته: خبر حضور بنده در انتخابات به عنوان کاندیدا، صرفا گمانه زنی رسانه هاست.

وی گفته: تماس های زیادی از افراد و گروهها و تشکلهای مختلف از سراسر کشور دریافت کرده ام. تاکنون هیچ تصمیم شخصی و جمعی در این باره گرفته نشده است.

آذری جهرمی تاکید کرده که پذیرش مسوولیت اجرایی در شرایط کنونی بسیار دشوار است. مهمترین امر البته برگزاری انتخاباتی با مشارکت بالاست.

از حرف‌های او اینطور برمی‌آید که مثل برخی نیروهای سیاسی تمایل به نامزدی ندارد اما بالاخره «نه» هم نگفته و ممکن است که در روزهای آتی به آن تصمیمی که فعلا می‌گوید، گرفته نشد؛ برسد! خاصه آنکه این طور با دست پس زدن و پا پیش کشیدن‌ها در آستانه انتخابات روالی عادی شده است. آذری جهرمی نیز گویا همین رویکرد را در پیش گرفته. شاهد همی آخرین پست اینستاگرامی وی که از نگاه برخی، حاکی از تمایل وی به کاندیداتوری است. وزیر جوان دولت روحانی با انتشار عکسی از خود میان صخره‌ها نوشته : «چون تو را نوح است کشتی‌بان، ز طوفان غم مخور».

photo_5949512935099449927_y

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها