کد خبر: 711546
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

زنگ خطر در آشیانه دموکراتها

داده‌های نظرسنجی جدیدی که روز جمعه منتشر شد نشان می‌دهد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، احتمالاً جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را در شش ایالت میدان نبرد حساس شکست می‌دهد.

زنگ خطر در آشیانه دموکراتها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 نامه نیوز -  داده‌های نظرسنجی جدیدی که روز جمعه منتشر شد نشان می‌دهد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، احتمالاً جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را در شش ایالت میدان نبرد حساس شکست می‌دهد.البته این نتایج در صورتی حاصل می شود که  انتخابات 2024 هم اکنون برگزار شود! سران حزب دموکرات اصرار دارند که اساسا نباید به نظرسنجی های انتخاباتی در برهه کنونی اعتنا کرد و در مقابل، سران حزب جمهوریخواه حفظ برتری نسبی ترامپ بر بایدن در ایالات حساس ( موسوم به ایالات خاکستری) را پیش در آمدی برای پیروزی نهایی وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 تلقی می کنند. 

اگرچه احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات هنوز به طور رسمی نامزد ریاست‌جمهوری خود را انتخاب نکرده‌اند، اما مسجل است که رقابت نهایی میان رئیس جمهور سابق و رئیس جمهور کنونی آمریکا خواهد بود. انتظار می رود ترامپ رسماً در کنوانسیون جمهوری خواهان در ماه جولای نامزد شود، همانطور که بایدن در کنوانسیون دموکرات ها در ماه اوت نامزد خواهد شد. در هر حال، سران دو حزب سنتی آمریکا تصمیم نهایی خود را اتخاذ کرده اند و اعلام رسمی نامزدهای انتخاباتی، نوعی اقدام نمادین خواهد بود. 

بایدن در انتخابات سال 2020 موفق شد ترامپ را در ایالت های میدان نبرد آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، پنسیلوانیا و ویسکانسین شکست دهد، در حالی که رئیس جمهور سابق آمریکا توانست در کارولینای شمالی بر بایدن پیروز شود. در ایالات اوهایو و فلوریدا نیز جمهوریخواهان و به صورت مشخص ترامپ توانستند بر دموکراتها و بایدن غلبه پیدا کنند. اکنون، نظرسنجی جدید از Cook Political Report نشان می دهد که اکنون معادله به ضرر بایدن تغییر کرده و در این شش ایالت، ترامپ پیشتاز است. 

انتخابات ریاست جمهوری توسط الکترال کالج تصمیم گیری می شود که به هر ایالت بر اساس جمعیت، تعداد معینی از آرای الکترال را اعطا می کند. یک نامزد ریاست جمهوری باید 270 رای الکترال را برای پیروزی کسب کند و کسب آرای مردمی ملی تضمین کننده موفقیت نیست. ترامپ در سال 2016 رأی عمومی را از دست داد، مانند رئیس جمهور سابق آمریکا  جورج دبلیو بوش  که در سال 2000 آرای کمتری در سطح سراسری نسبت به رقیب خود ال گور کسب کرد اما در نهایت توانست با استناد به ساختار کالج الکترال بر رقیب سرسخت خود پیروز شود. با توجه به اینکه اکثر ایالت ها کاملاً جمهوری خواه یا دموکرات هستند، هیئت الکترال تنها بر روی چند  ایالت مهم متمرکز می شود. ایالاتی که اکنون بیشتر تمایل به بازگشت ترامپ به عرصه قدرت و کناره گیری بایدن از مسند ریاست جمهوری دارند. نظرسنجی‌ها مرتباً نشان می‌دهند که بایدن برای چندین ماه از ترامپ عقب افتاده و هنوز نتوانسته این عقب ماندگی را جبران کند. در ایالاتی مانند جورجیا و آریزونا ، اختلاف آرای بایدن و ترامپ به بالای 5 درصد ( به سود جمهوریخواهان و ترامپ) می رسد و در برخی ایالات مانند پنسیلوانیا و ویسکانسین اختلاف آرای دو نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حد یک یا دو درصد است. اگر بایدن در این ایالات نتواند پیروزی سال 2020 خود را تکرار کند، باید خود را برای تک دوره ای شدن آماده کند....

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها