کد خبر: 4456
تاریخ انتشار :

خشم داوداوغلو از شکاف در محور ضد سوری

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه به نقل از مهر: " احمد داود اغلو" وزیر امور خارجه ترکیه به بهانه پایان دادن به مشکلات آوارگان سوری در آستانه فصل سرما از آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای قدرتمند جهان خواست تا در سوریه مداخله کنند.

وی در مصاحبه با روزنامه " گاردین" چاپ انگلیس با اعتراف به وجود اختلاف بین این کشورها خطاب به رهبران این کشورها گفت : دیگر اختلاف ها را کنار بگذارید مسئله سوریه 20 ماه است که در جریان است و به اندازه کافی طولانی شده است.

داود اوغلوکه کشورش اصلی ترین کشور تامین کننده سلاح و اطلاعات برای گروه های تروریستی در سوریه است مدعی شد که ترکیه برای پایان دان به خونریزی ها تمام تلاشش را می کند و همه توان دیپلماتیکش را به کار بسته است.

وی ادعا کرد : به نظر ما در حال حاضر بهترین راه برای حل مسئله سوریه " دخالت مستقیم بشردوستانه" در این کشور است.

داود اوغلو در ادامه در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی از دخالتهای گسترده ترکیه و متحدان غربی و عربی اش در سوریه و حمایت تسلیحاتی و مالی آنها از گروههای مسلح گفت اگر اوضاع دو ماه دیگر به همین صورت پیش برود شمار آواره های سوری دو برابر خواهند شد. ما خواستار این هستیم که جامعه جهانی مسئله آوارگان را در داخل خاک سوریه حل کند و همه راه کارها در این خصوص باید مورد بررسی قرارگیرند.

وی در تلاش برای توجیه مداخله در سوریه به بهانه حمایت از آوارگان اظهار داشت : جامعه جهانی باید دسترسی بشردوستانه به آوارگان در داخل خاک سوریه داشته باشد وآماده دفاع از آنها باشد حالا چه اسم این مسئله دسترسی بشردوستانه باشد چه منطقه حائل.

وی در پایان به زعم خود گفت: جامعه بین المللی باید به داخل خاک سوریه دسترسی داشته باشد و این دسترسی را با هر ابزار قابل قبولی تضمین کند

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها