کد خبر: 682095
تاریخ انتشار :

5 دلیل تحصیل در مقطع کارشناسی در هلند

5 دلیل تحصیل در مقطع کارشناسی در هلند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

امکان تحصیل مقطع کارشناسی در هلند هم در دانشگاه های پژوهشی و هم در دانشگاه های علوم کاربردی این کشور برای علاقه مندان فراهم است. مقطعی با طیف وسیعی از برنامه های تحصیلی از علوم پزشکی تا علوم اجتماعی و از علوم مهندسی تا علوم طبیعی که تمامی آنها نیز فقط به زبان انگلیسی ارایه می شود. بنابراین اگر شما هم متقاضی تحصیل این مقطع در کشور هلند هستید بایستی حتما مدرک مهارت زبان انگلیسیتان را به همراه مدرک دیپلم و کارنامه مربوطه به دانشگاه مورد نظرتان تحویل دهید تا از آن دانشگاه هلندی پذیرش بگیرید. در این راه نیز اخذ مشاوره های تضمینی از کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یقینا شانس ویزا شدن شما را چند برابر می کند.

  • مقطع کارشناسی در کشور هلند چند ساله است؟
  • شرایط تحصیل در این مقطع چیست؟
  • بهترین دانشگاه های هلند برای تحصیل کارشناسی چیست؟
  • آیا برای اخذ پذیرش در این مقطع نیاز به قبولی در آزمون ورودی است؟
  • شرایط مدرک زبان برای تحصیل در دوره کارشناسی در هلند چیست؟
  • هزینه تحصیل دانشجویان کارشناسی در هلند چقدر است؟

5 دلیل خوب برای تحصیل در هلند

هلند Netherlands کشوری است که همگان را صرف نظر از اهداف مهاجرتیشان به سوی خود جذب می کند و بخش کثیری از این مهاجران نیز هلند را به عنوان مقصد تحصیلی شماره یک خود انتخاب می کنند. کشوری که برای خیلی ها با المان های جذابی مثل آسیاب های بادی و لاله زارهای نارنجی رنگش معروف است اما برای دانشجویان هلند به معنای تحصیل در مدرن ترین و پیشرفته ترین دانشگاه های اروپایی به همراه کسب انواع مزایا و امتیازاتش می باشد. برای اینکه با دلایل انتخاب هلند جهت تحصیل بهتر آشنا شویم توصیه می شود 5 دلیل زیر را مرور کنید:

 

تحصیل در مقطع کارشناسی هلند

اولین مقطع یا سیکل تحصیلی در نظام آموزش عالی هلند، مقطع کارشناسی یا Bachelor می باشد که امکان تحصیل انواع رشته ها و برنامه های تحصیلی مثل اقتصاد، علوم اجتماعی، زبان، پزشکی، مهندسی، ریاضیات، مدیریت، بازرگانی، علوم طبیعی و غیره در این مقطع از دانشگاه های هلند فراهم است. معمولا نیز شیوه آموزش در مقطع کارشناسی در هلند مبتنی بر مباحث تئوریکی و عملی، فعالیت های کلاسی و کارگاهی و نیز انجام تحقیق است.

دانشجویان پس از اتمام این مقطع می توانند در مقاطع بالاتر هلند ادامه تحصیل داده و یا خودشان را برای ورود به بازار کار این کشور مهیا کنند. به هر صورت برای اطلاع از ریز جزییات تحصیل مقطع کارشناسی در هلند به جدول زیر توجه نمائید:

شرایط مقطع کارشناسی در هلند

مقطع

کارشناسی

نوع تحصیل

فول- تایم

مدرک اعطایی (بر حسب رشته)

BSc، BA، LLB و B Eng

مدت تحصیل

3 تا 4 سال

تعداد واحد آموزشی (ECTS)

180 واحد برای تحصیل در دانشگاه های پژوهشی هلند و 240 واحد برای دانشگاه های علوم کاربردی این کشور

 

 

 

شرایط اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی در هلند

دانشگاه های هلندی حداقل شرایط را از متقاضیان درخواست می کنند و از همین رو نیز پروسه درخواست پذیرش از دانشگاه های هلند چندان هم سخت و دشوار نیست. ابتداء متقاضیان بایستی برنامه کارشناسی موردنظرشان را تعیین کنند، سپس شرایط پذیرش برای همان برنامه را چک کنند. در ادامه نیز مدارک لازم مثل کارنامه تحصیلی، مدرک زبان و مدارک دیگر را مهیا کنند. سپس برای درخواست پذیرش حتما به سایت سامانه یکپارچه درخواست هلند یعنی Studielink مراجعه کنند. پس از ورود به سایت Studielink ابتداء اکانت کاربری را با ارایه اطلاعات شخصی باز می کنند و سپس فرم درخواست آنلاین مربوط به دانشگاه مورد نظر را دریافت کرده و آنرا تکمیل می کنند.

و در مرحله آخر نیز مدارک درخواستی دانشگاه را آپلود کرده و هزینه درخواست را که معمولا EUR100 (یورو) و غیرقابل برگشت است پرداخت می کنند. اما شرایط و مدارک لازم جهت درخواست پذیرش از دانشگاه های هلند در مقطع کارشناسی به قرار زیر است:

  • پاسپورت
  • عکس پاسپورتی
  • مدرک دیپلم متوسطه
  • ریزنمرات تحصیلی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی یا هلندی
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه

26

شرایط مدرک زبان برای مقطع کارشناسی در هلند

اغلب دانشگاه های هلندی برنامه های تحصیلیشان را به زبان انگلیسی ارایه می دهند. گویی که شما در یک کشور انگلیسی زبان تحصیل می کنید. بنابراین برای تحصیل مقطع کارشناسی در هلند شما نیاز مبرمی به ارایه مدرک مهارت زبان IELTS و یا TOEFL دارید. ضمنا برخی از موسسات آموزش عالی در هلند نتیجه دیگر آزمون ها مثل Cambridge English را نیز قبول می کنند. فی المجموع شرایط زبان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های هلند حداقل آیلتس 6 میباشد.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل مقطع کارشناسی در هلند

برای تحصیل کارشناسی در کشور هلند، دانشگاه های مختلفی پیش روی دانشجویان قرار دارد. دانشگاه هایی که اغلب دارای امکانات آموزشی و خدمات رفاهی مدرن و قابل قبولی دارند. و انتخاب از بین این دانشگاه ها نیز برای دانشجویان کمی سخت است. ولی برای یک ارزیابی جامع و گزینش ایده آل، توجه به لیست برترین دانشگاه های هلند در سال 2023 امری ضروری به نظر می رسد. لیستی که طبق رنکینگ معتبر QS به روز رسانی شده و از قرار زیر است:

  • دانشگاه واگنینگن با رتبه 124
  • دانشگاه اوترخت با رتبه 112
  • دانشگاه دلف با رتبه 61 جهانی
  • دانشگاه آمستردام با رتبه 58 جهانی

همان طوری که ملاحظه شد، فعلا دانشگاه آمستردام با رتبه 58 جهانی در جایگاه بهترین دانشگاه هلند قرار دارد. لازم به ذکر است که دانشگاه های مذکور همچنین در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران در سال 2023 نیز قرار دارند. از همین رو مدارک دریافتی از این دانشگاه ها در ایران نیز کاملا معتبر است.

هزینه تحصیل دانشجویان کارشناسی در هلند

برخلاف دانشجویان اروپایی، دانشجویان بین المللی حاضر در دانشگاه های کشور هلند ملزم به پرداخت هزینه تحصیلی خود هستند. اما جای هیچ نگرانی نیست چرا که متوسط شهریه تحصیلی در کشور هلند بمراتب پایین تر از شهریه ها در کشورهای انگلیسی زبان می باشد.

معمولا سطح شهریه کارشناسی در دانشگاه های علوم کاربردی هلند بین7000  تا EUR8000 (یورو) شناور بوده و به ندرت به رقم  EUR10000(یورو) می رسد ولی در دانشگاه های دولتی و خصوصی هلند این رقم حتی ممکن است به  EUR 15000 (یورو) نیز برسد. ضمنا میانگین هزینه زندگی دانشجویان کارشناسی در این کشور نیز بین 8000 تا EUR12000 (یورو) متغیر است.

27

شرایط ویزا برای دانشجویان مقطع کارشناسی در هلند

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه هلند، موسسه آموزش عالی هلندی مسئول است که از طرف متقاضی بطور همزمان ویزای تحصیلی MVV و مجوز اقامت دانشجویی را درخواست دهد. متقاضی فقط موظف است که ضمن مراجعه به سفارت هلند و تعیین وقت قبلی برای ارایه بیومتریک و امضا مهیا شود. در این مورد نیز اداره مهاجرت هلند (IND) نهایتا در عرض 60 روز کاری تصمیم می گیرد.

دارندگان ویزای تحصیلی هلند از جمله دانشجویان ایرانی فقط با اخذ مجوز کاری این کشور موسوم به TWV (tewerkstellingsvergunning) می توانند ضمن تحصیل در این کشور کار بکنند. بر طبق قوانین هلند، دانشجویان بین المللی مجاز هستند تا ماکسیمم 16 ساعت در هفته به کار پاره وقت مشغول شوند. با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا به اطلاعات جامعی درباب شرایط تحصیل در هلند برسید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها