کد خبر: 701765
تاریخ انتشار :

نکته حیاتی که بیماران قلبی در کوهنوردی باید بدانند!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

افرادی که به بیماری قلبی دچار هستند و می‌خواهند ورزش‌هایی همچون کوهنوردی را انجام دهند بهتر است قبل‌از هر اقدامی با کمک وب‌سایت دکترتو ویزیت دکتر قلب آنلاین را رزرو کنند تا مشاوره‌های لازم دراین‌خصوص را به‌دست آورند.

برای انجام هر فعالیت ورزشی به‌ویژه درصورتی‌که دچار عارضه قلبی و عروقی باشید باید چندین نکته مهم را در نظر بگیرید تا از بروز مشکلات جدی جلوگیری کنید، به همین خاطر بهتر است از یک متخصص برای این منظور کمک بگیرید.

اهمیت دریافت مشاوره آنلاین دکتر قلب و عروق قبل از کوهنوردی

باید در ابتدا به این مسئله توجه کنید که انجام تمرینات ورزشی همان‌طور که می‌تواند برای شما مفید واقع شود، درصورتی‌که به بیماری خاصی مبتلا باشید باید این کار را بااحتیاط انجام دهید.

در واقع کوهنوردی از جهات مختلفی بر سیستم قلب و عروق تاثیر دارد ازاین‌رو مشاوره آنلاین دکتر قلب و عروق برای کسانی که به بیماری‌های خاصی مبتلا هستند ضرورت پیدا می‌کند. شما باید بدانید که این رشته ورزشی به‌صورت زیر بر سیستم قلبی تاثیرگذار است:

  • با توجه به اینکه با افزایش ارتفاع میزان اکسیژن محیط نیز کاهش پیدا می‌کند، افرادی که مشکلات قلبی دارند بیشتر در معرض خطر هستند.
  • یکی دیگر از تاثیرات کوهنوردی این است که باعث افزایش ضربان قلب و انقباضات ماهیچه‌ای می‌شود که نشان می‌دهد سیستم قلبی و عروقی شما باید با شدت بالاتری به‌منظور خون‌رسانی به بافت‌های بدن عمل کند.
  • یکی از علائم شایع بیماری‌های قلبی و عروقی تنگی نفس است که معمولا در زمان صعود به ارتفاعات، امکان دارد فرد بیشتر دچار این وضعیت شود.

با درنظرگرفتن تمامی این موارد شما باید تا قبل‌از انجام کوهنوردی برای اینکه مطمئن شوید مشکل خاصی شما را تهدید نمی‌کند، با مراجعه به دکتر قلب آنلاین مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.

بیماری هایی که برای کوهنوردی نیاز به مشاوره دکتر قلب قلب دارد

چنانچه با مشکلات قلبی و عروقی روبه‌رو هستید، برای اینکه بتوانید کوهنوردی کنید لازم است که توصیه‌های پزشکان متخصص را دراین‌خصوص جدی بگیرید تا از تشدید بیماری شما جلوگیری شود.

به همین خاطر افرادی که قصد انجام چنین کاری را دارند برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل خاصی، می‌توانند به دکتر قلب آنلاین مراجعه کنند تا وضعیت جسمانی آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

معمولا بیماری‌های قلبی و عروقی شامل موارد مختلفی می‌شود و هر فردی متناسب با عارضه‌ای که دارد باید توصیه‌های پزشک را تا قبل‌از شروع فعالیت‌های ورزشی در نظر بگیرید که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر است.

بیماری مربوط به رگ های کرونری

رگ‌های کرونری مسئول خون‌رسانی به بافت ماهیچه‌ای قلب هستند که امکان دارد برخی از افراد به‌دلایل مختلفی دچار گرفتگی عروق کرونری شوند که برای صعود به ارتفاعات توجه به نکاتی که دکتر قلب آنلاین به آن‌ها ارائه می‌دهد، ضروری است.

معمولا به افرادی که چنین مشکلی دارند توصیه می‌شود که از صعود به قله‌هایی با ارتفاع بیشتر از 4500 متر خودداری کنند چراکه در این وضعیت فشار زیادی بر روی قلب آن‌ها وارد خواهد شد.

این افراد بهتر است پیش‌از شروع کوهنوردی با دریافت مشاوره آنلاین متخصص قلب نسبت به نحوه مصرف داروهای خود در هنگام صعود به ارتفاعات و چگونگی تغذیه اطلاعاتی را کسب کنند.

توجه به توصیه های دکتر قلب آنلاین برای بیماری نارسایی قلبی

در مواقعی که قلب شما نمی‌تواند پمپاژ خون را به‌درستی انجام دهد دچار چنین عارضه‌ای می‌شوید و معمولا تنگی نفس که به‌عنوان شایع‌ترین نشانه این مشکل در نظر گرفته می‌شود در هنگام انجام کوهنوردی شدت می‌گیرد.

معمولا برای این افراد انجام کوهنوردی آهسته تا ارتفاع حدود 3 هزار متر ایمن به‌نظر می‌رسد که البته فرد مبتلا به این عارضه بهتر است توصیه‌های مورد نیاز را با کمک پزشک آنلاین قلب و عروق دریافت کند.

نکات مهم برای افراد مبتلا به فشار خون بالا

کاهش فشار هوا در ارتفاعات به‌طور معمول یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند باعث گشادشدن رگ‌های خونی شود که این مسئله به تشدید علائم فشار خون منجر می‌شود.

معمولا اغلب افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند باید تا زمانی که بیماری خود را به‌خوبی تحت کنترل می‌گیرند از انجام فعالیت‌های سنگینی همچون کوهنوردی خودداری کنند.

اگر مایل به انجام کوهنوردی هستید، با دریافت ویزیت دکتر قلب آنلاین باید به‌طور کامل شرایط خود را شرح دهید و دررابطه‌با داروهایی که معمولا برای فشار خون بالا استفاده می‌کنید اطلاعاتی را در اختیار پزشک قرار دهید تا برای شروع کوهنوردی نکات مهم و ضروری را با شما در میان بگذارد.

بیماری آریتمی قلبی

از دیگر بیماری‌های شایع قلبی و عروقی که باید تا پیش‌از شروع فعالیت‌های کوهنوردی به‌خوبی مدیریت شود، آریتمی است که باعث نامنظم‌شدن ضربان قلب می‌شود.

بالارفتن ضربان قلب در حین صعود به ارتفاعات یک مسئله طبیعی است اما دررابطه‌با افرادی که دچار این اختلال هستند باید هرگونه تغییر ناگهانی مورد بررسی قرار بگیرد و به‌خوبی کنترل شود.

به همین خاطر ضرورت دریافت مشاوره آنلاین متخصص قلب و عروق برای این افراد اهمیت زیادی پیدا می‌کند تا با انجام ارزیابی‌ها و آزمایش‌های مورد نیاز بتوانند داروهایی برای کنترل ضربان قلب خود در زمان کوهنوردی مصرف کنند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که امکان دارد در زمان مراجعه به دکتر قلب آنلاین توصیه شود این است که چنین افرادی باید از رفتن به ارتفاعات خیلی زیاد جلوگیری کنند و در هنگام صعود نیز به نوع تغذیه خود توجه داشته باشند.

مهم ترین نکات برای بیماران قلبی و عروقی قبل از کوهنوردی

به‌طور کلی افرادی که دچار مشکلات قلبی و عروقی می‌شوند باید برای انجام تمرینات ورزشی نکات مهمی را در نظر بگیرند که تعدادی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • دریافت مشاوره از دکتر قلب آنلاین را جدی بگیرید.
  • درصورتی‌که شرایط شما پایدار نیست باید از ادامه صعود خودداری کنید.
  • محدودیت‌های موجود دررابطه‌با امدادرسانی به منطقه مورد نظر برای کوهنوردی را در نظر بگیرید.
  • تمامی داروها و الزاماتی که برای کوهنوردی لازم است را همراه خود داشته باشید.
  • اگر برای صعود به کوه قصد استفاده از دارو‌های ارتفاع‌زدگی را دارید باید دررابطه‌با تداخلات آن‌‌ها با داروهای قلبی و عروقی با پزشک مشورت کنید.
  • به مقدار کافی مایعات مصرف کنید.
  • به همراه یک گروه ماهر به کوهنوردی بروید.

جمع‌بندی

افرادی که دچار مشکلات قلبی و عروقی هستند و تمایل به انجام کوهنوردی دارند، می‌توانند قبل‌از هر اقدامی با کمک وب‌سایت دکترتو مشاوره‌ها و توصیه‌های لازم دراین‌خصوص را با دریافت ویزیت از دکتر قلب آنلاین دریافت کنند.

معمولا بیمارانی که به آریتمی، نارسایی، فشار خون بالا و گرفتگی رگ‌های کرونری مبتلا هستند باید برای انجام کوهنوردی توصیه‌هایی را درخصوص میزان ارتفاع و مصرف داروهای مختلف در نظر بگیرند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها