کد خبر: 629989
تاریخ انتشار :

علائم بیماری قلبی/ علائم بیماری قلبی در زنان/ پا درد و بیماری قلبی/ بیماری قلبی آلکاپا

این علائم در پا یعنی به بیماری قلبی دچار شده اید!

گاهی علائمی در پا ظاهر می شود که ممکن است نادیده بگیرید اما این نشانه ها خطرناک بوده و شاید در پس این علائم بیماری هایی همچون بیماری قلبی وجود داشته باشد.

این علائم در پا یعنی به بیماری قلبی دچار شده اید!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مه شو : گاهی علائمی در پا ظاهر می شود که ممکن است نادیده بگیرید اما این نشانه ها خطرناک بوده و شاید در پس این علائم بیماری هایی همچون بیماری قلبی وجود داشته باشد. اگر هر کدام از علائم زیر را داشتید حتما به پزشک مراجعه کنید. بیماری قلبی با همین نشانه های کوچک آشکار می شود.

پای یخ و سرد نشان دهنده بیماری قلبی است

اگر مدام احساس می کنید که قسمت پایین پای شما یخ و سرد است، احتمال اینکه به مشکل قلبی دچار باشید، زیاد است و علت آن جریان خون ضعیف به قسمت های پایین پا است. به همین دلیل متخصصان هشدار می دهند که هرگز نباید این علامت را نادیده بگیرید.

رگ های قلبی از کلسترول، مواد چربی، پسماند سلول، کلسیم و فیبرین ساخته شده اند که همگی در کنار یکدیگر و ضخامت رگ های خونی را ایجاد می کنند و اگر این مسیر باریک باشد، جریان خون ضعیف می شود و مقدار اکسیژن رسانی و رساندن مواد مغذی به بدن کاهش پیدا می کند. بنابراین اگر جریان خون به قلب مسدود شود، باعث حمله قلبی خواهد شد. اگر یک لخته خون در این رگ های باریک شکل بگیرد، جریان خون به مغز هم مسدود می شود و عاملی برای سکته خواهد بود.

پلاک های ایجاد شده می تواند در همه رگ های خونی ایجاد شوند اما معمولاً در قسمت پا رواج بیشتری دارند. طبق اطلاعات موجود از سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها، این پلاک های حاصل از گرفتگی می توانند در هر کدام از رگ های خونی باشند اما معمولاً در قسمت پا بیشتر از دست اتفاق می افتد و این مسدودیت خونرسانی عاملی برای سخت راه رفتن، درد پا و بی حسی است که باعث می شود جریان خون از مغز، قلب، پا، دست و کلیه به خوبی انجام نشود و همچنین ممکن است این مسدودیت خونی به نواحی دیگر بدن هم برسد و عاملی برای مشکلات قلبی و کلیوی باشد.

سردی پا و قلب / به دنبال علائم دیگر هم بگردید

اگر از این مشکل رنج می بردید، حتما علائم دیگر را هم در نظر داشته باشید. در چنین حالتی درد قفسه سینه، سفت شدن قفسه سینه، تنگی نفس، بی حسی و ضعف در قسمت های مختلف بدن، درد گردن و گلو یا شکم، احساس سردی در دست و پا اتفاق می افتد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم ؟

متخصصان بر این عقیده هستند که اگر هرکدام از علائم بالا را در خودتان مشاهده کردید، حتما با متخصص تماس بگیرید و به او مراجعه کنید و افرادی هم که بالای 65 سال سن دارند یا افراد بالای 50 ساله که سابقه دیابت یا دیگر مشکلات قلبی، چاقی و فشار خون بالا دارند، حتماً به طور منظم چکاپ داشته باشند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها