کد خبر: 686067
تاریخ انتشار :

سرمایه خارجی نیاید، فوتبال آلمان می‌میرد!

رئیس باشگاه دورتموند می‌گوید ساختار سرمایه‌گذاری در بوندس‌لیگا باید تغییر کند تا سرمایه‌های خارجی بیشتری جذب این لیگ شود وگرنه فوتبال آلمان با مشکلات بزرگی مواجه خواهد شد.

سرمایه خارجی نیاید، فوتبال آلمان می‌میرد!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که فوتبال آلمان به قوانین ویژه خود برای حمایت از تیم‌های کوچک‌تر و مشارکت هواداران در فوتبال می‌بالد اما تغییرات گسترده در دنیای فوتبال مسئولان فوتبال در آلمان را به این نتیجه رسانده که شرایط باید هر چه سریع‌تر به نفع جذب سرمایه‌ تغییر کند.

هانس سواخیم واتسکه، رئیس باشگاه دورتموند، که در هیئت‌مدیره بوندس‌لیگا هم عضویت دارد امروز در یک سخنرانی اعلام کرد آلمان باید هر چه سریع‌تر برنامه جدید و متفاوتی برای جذب سرمایه‌های خارجی در دستور کار قرار بدهد وگرنه به طرز غیر قابل بازگشتی از رقبا عقب خواهد ماند.

یکی از مهم‌ترین قوانین فوتبال آلمان که گفته می‌شود از موانع مهم جذب سرمایه‌های خارجی است قانونی است که در این کشور پنجاه بعلاوه یک خوانده می‌شود. بر اساس این قانون، شخص یا نهادی نمی‌تواند بیش از 49 درصد سهام یک باشگاه را در مالکیت داشته باشد و به این ترتیب اکثریت سهام هر باشگاه در اختیار سهام‌داران خرد خواهد بود.

برخی باشگاه‌های بزرگ آلمان از جمله بایرن مونیخ در گذشته از این قانون انتقاد کرده و معتقدند این باعث شده دست باشگاه‌های آلمانی برای رقابت با لیگ‌هایی مثل لیگ برتر انگلیس و لیگ روشن عربستان بسته باشد. رئیس باشگاه دورتموند با صحبت‌های امروزش نشان داد که این باشگاه هم با بایرن مونیخ هم‌عقیده است.

در حال حاضر تنها راه برای دور زدن قانون پنجاه بعلاوه یک این است که سرمایه‌گذاران خارجی روی کل بوندس‌لیگا سرمایه‌گذاری کنند و نه یک باشگاه خاص. البته این راه فرار تا کنون نتوانسته توجه سرمایه‌گذاران را جلب کند.

واتسکه در صحبت‌های امروز خود گفت: "ما می‌توانیم دوباره برای جذب سرمایه‌های بزرگ خارجی تلاش کنیم. فقط باید محدودیت‌های ایدئولوژیک را کنار بگذاریم. این توصیه‌ای است که من به همه دارم. بیائید فوتبال آلمان را توسعه بدهیم."

در گذشته پیشنهادی برای الغای قانون پنجاه به علاوه یک مطرح شد اما از 36 باشگاه حاضر در بوندس‌لیگا و بوندس‌لیگای 2 سی و شش باشگاه به آن رای منفی دادند.

رئیس دورتموند با اشاره به این گفت: "من شخصا امیدوارم که آن پروژه دوباره مطرح شده و با دید تازه‌ای مورد بررسی قرار بگیرد. مطمئنم باشگاه‌هایی که آن دفعه رای منفی دادند با توجه به اتفاقاتی که امسال تابستان افتاد نظر دیگری دارند".

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها