کد خبر: 651488
تاریخ انتشار :

چالش افزایش حقوق کارگران و تورم | تصمیم نادرست در افزایش حقوق کارگران

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور گفت: افزایش حقوق کارگران عامل تحریک تورم نیست، بلکه این مشکل ناشی از نوع بودجه‌ریزی در کشور است که باید اصلاح شود.

چالش افزایش حقوق کارگران و تورم | تصمیم نادرست در افزایش حقوق کارگران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حقوق کارگران پایین ترین حقوق پرداختی از طرف دولت است. در روزهای اخیر شاهد اظهار نظرهای جنجالی در رابطه با نوع و میزان پرداخت حقوق کارگران بوده ایم. در طرح های طرح شده حقوق کارگران طرح مزد منطقه ای بیشتر از طرح های دیگر باعث رنجش کارگران به بی عدالتی های پرداختی شده است. در مورد دستمزد منطقه ای به عنوان حقوق کارگران کارشناسان بحث های مفصلی داشته اند که در ادامه به  آخرین خبرها از میران حقوق کارگران  را می خوانیم.

«حسن صادقی» شامگاه یکشنبه در گردهمایی بزرگ کارگران و بازنشستگان شهرستان ساوه که در خانه کارگر برگزار شد، بیان کرد: معضلات کشور ریشه در سیاست‌گذاری نادرست در اقتصاد کلان دارد و این امر موجب افزایش نرخ تورم می‌شود.

وی بیان کرد: کسب حقوق تضییع شده کارگران را می‌توان مهمترین دستاورد روز جهانی کارگر عنوان کرد در حالی که بسیاری از مطالبات این قشر رسیدگی نشده و برای رفع مشکلات آنها باید چاره‌اندیشی صورت گیرد.

به گفته معاون دبیرکل خانه کارگر کشور، کارگران و بازنشستگان به عنوان متعهدترین و با مسئولیت ترین افراد جامعه، همواره مشکلات اقتصادی را تحمل کرده و مدافع انقلاب، نظام و رهبری هستند.

صادقی افزود: افزایش نسبی حقوق کارگران در ایجاد تورم نقشی ندارد بلکه علت تورم را باید در بودجه ریزی نادرست، استقراض بی محابا از بانک مرکزی و چاپ پول بدون پشتوانه جستجو کرد و می‌توان گفت تورم زایی از ابتدا با تصمیم گیری نادرست کلید می‌خورد.

وی گفت: برخی نمایندگان مجلس با سیاست نخ‌نما، افزایش حقوق و دستمزد کارگران را متهم به گرانی های اخیر کردند در حالی که توده کارگران در شرایط فقر اقتصادی به سر می‌برند و بروز تورم علل دیگری دارد.

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور تصریح کرد: عده‌ای درصدد کاهش دستمزد کارگران هستند که به صلاح جامعه و مردم نیست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها