کد خبر: 702040
تاریخ انتشار :

تحلیل دیگران؛

سکوت پدرخوانده‌ها

صحبت از حمایت یک 5 ضلعی راهبری شامل حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی، علی‌اکبر ناطق نوری، حسن روحانی، آیت‌ا... سیدحسن خمینی و علی لاریجانی از لیست ائتلافی اصلاح‌طلبان و اعتدالیون مطرح شده که هنوز مشخص نیست این چهره‌های شاخص چه موضع و رویکردی در این خصوص خواهند داشت و به طور مشخص از این لیست حمایت خواهند کرد یا خیر.

سکوت پدرخوانده‌ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - جریان اصلاحات همچنان که انتظار می‌رفت با نزدیک شدن به انتخابات موضع خود پیرامون عدم مشارکت را تغییر داد و به فکر کسب کرسی‌های بیشتر در خانه ملت افتاد. موانع این جریان برای نیل به این هدف اما بسیار است؛ از ریزش بدنه اجتماعی گرفته تا عملکرد ضعیف دولت قبل.

در پی ناکارآمدی دولت روحانی و مجلس دهم، اصلاح‌طلبان با مشکلات بسیاری مواجه شدند و در ادامه همین مشکلات اکنون و در آستانه انتخابات دچار نوعی سردرگمی هستند. روزنامه اصلاح‌طلب آرمان ملی در این باره نوشته: محمدباقر نوبخت، دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در نشست خبری صراحتا از ائتلاف با احزاب اصلاح‌طلب کارگزاران، اعتماد ملی، ندای ایرانیان و خانه کارگر و همچنین نمایندگان طیف لاریجانی خبر داد و گفت: «ما در هر حوزه‌ای که نفر داشته باشیم اولویت اول اعضای حزب هستند و دوستانی که نام برده شد از احزابی که داریم مشترکا روی آن فرد تاکید می‌کنیم. اولویت دوم ما کسانی هستند که عضو ما نیستند اما به ما نزدیکند که به سراغ آنها نیز می‌رویم بنابراین این ائتلاف هست.»

 طی چند وقت گذشته صحبت از حمایت یک 5 ضلعی راهبری شامل حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی، علی‌اکبر ناطق نوری، حسن روحانی، آیت‌ا... سیدحسن خمینی و علی لاریجانی از لیست ائتلافی اصلاح‌طلبان و اعتدالیون مطرح شده که هنوز مشخص نیست این چهره‌های شاخص چه موضع و رویکردی در این خصوص خواهند داشت و به طور مشخص از این لیست حمایت خواهند کرد یا خیر. آنچه مسلم است تکلیف ائتلاف انتخاباتی اصلاح‌طلبان به معنای برخی احزاب اصلاح‌طلب با اعتدالیون یعنی اعتدال وتوسعه به روزهای پایانی هفته آینده موکول خواهد شد تا ببینیم باز هم تجربه لیست ائتلافی سال 94 این بار در 1402 تکرار می‌شود یا خیر.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها