کد خبر: 702053
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

پشت پای دوم بولتن به ترامپ/ آیا تجربه سال 2020 تکرار می شود؟!

بولتون هشدار داد که «در صورت انتخاب مجدد، ترامپ ممکن است ناتو را ترک کند و به‌رغم حمله روسیه به اوکراین در سال 2022، حمایت از کی‌یف را محدود، چین را به محاصره تایوان تشویق کند و به طور کلی انزواگرایی را دنبال کند».

پشت پای دوم بولتن به ترامپ/ آیا تجربه سال 2020 تکرار می شود؟!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در نسخه به روز شده کتاب خاطرات خود، ضمن حمله به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، او را مردی «بسیار خودخواه» توصیف کرد که مخالفان شخصی خود را مجازات و با دشمنانش در روسیه و چین مماشات می‌کند.  بولتون در سال 2020، خاطرات خود را با عنوان «اتاقی که اتفاق در آن رخ داد» منتشر کرد. این کتاب شامل گزارش 17 ماهه‌ای بین سال‌های 2018 تا 2019 زمانی که در دوران ریاست جمهوری ترامپ در کاخ سفید به عنوان مشاور امنیت ملی وقت خود را سپری کرده بود.  

در نسخه جدیدی که اخیرا  منتشر شد، او رئیس جمهوری سابق و نامزد فعلی جمهوری‌خواه برای پست ریاست جمهوری را متهم کرد که «هیچ فلسفه سیاسی یا دیدگاه سیاسی منسجمی ندارد». 

 بولتون هشدار داد که «در صورت انتخاب مجدد، ترامپ ممکن است ناتو را ترک کند و به‌رغم حمله روسیه به اوکراین در سال 2022، حمایت از کی‌یف را محدود، چین را به محاصره تایوان تشویق کند و به طور کلی انزواگرایی را دنبال کند».

قطعا ترامپ خاطره تلخی از بازی سیاسی بولتون در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 دارد. بولتون توانست با تبلیغاتی که علیه رئیس جمهور سابق آمریکا صورت داد، زمینه شکست وی را در دو ایالت آریزونا و جورجیا ( که قبلا ایالات جمهوریخواه بودند ) فراهم سازد. در حال حاضر نیز بولتون بار دیگر آماده است تا مانع از بازگشت ترامپ به کاخ سفید شود. هدفگذاری اصلی بولتون، بر روی آرای نومحافظه کاران و جلوگیری از گردش آنها به سود رئیس جمهور سابق آمریکاست. در چنین شرایطی ، بولتون ترجیح داده بخشی از مبارزه غیرمستقیم خود علیه ترامپ را آغاز کند! 

بولتون  کتاب را برای پاسخ دادن به سوالات مختلفی در خصوص ترامپ ( با رویکردی انتقادی) نوشته  و در سراسر آن ترامپ را با لحنی گزنده ـ حتی میتوان گفت گزنده تریِن لحنها ـ مورد انتقاد قرار داده است. انتقادات بولتون از ترامپ، اما با انتقادات دموکراتها از او متفاوت است. خاستگاه کامال متفاوتی دارد. اگر طیفی از آرای سیاسی نخبگان دو حزب را در نظر بگیریم که از جناح چپ دموکراتها و چهرهای چون برنی سندرز شروع میشود، بولتون دقیقا در انتهای طیف قرار میگیرد. در دورترین نقطه از دموکراتها. اولین برخوردهای بولتون با دوران جدید زمانی است که برای دادن مشورت و گرفتن پستی در این دولت به کاخ سفید میرود و در نهایت قدرت مانور وی در دولت ترامپ روز به روز محدودتر می شود. بولتون در مقام نویسنده بارها از به هم خوردن نظم همیشگی آنجا ( کاخ سفید ) می گوید. جایی فضای کاخ سفید را با خوابگاه دانشجویی مقایسه میکند که آدمها دائم به اتاق همدیگر سر میزنند و درباره هرچیزی اظهار نظرمی کنند. اکنون بازگشت بولتون به صحنه انتقاد از ترامپ، بدترین خبر ممکن برای رئیس جمهور سابق آمریکا محسوب می شود. گویا   مشاور سابق امنیت ملی آمریکا پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 را غیر قابل تحمل تر از پیروزی بایدن و دموکراتها قلمداد می کند. موضعی که بولتون ابایی از ابراز آن ندارد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها